×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

غلامرضا مصباحی مقدم ، اخبار منتشر شده مبنی بر تعلیق عضویت رئیس دولت های نهم و دهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تکذیب کرد .
به گزارش تابناک، همزمان با صدور دستور قضایی برای فیلترینگ تلگرام، برخی سایت ها و کانال های گمنام شروع به انتشار اخبار جعلی و شایعاتی پیرامون مسائل مختلف پرداختند که از جمله آن می توان به انتشار خبر کذب بازداشت «محمود احمدی نژاد» و استیضاح برخی وزیران اشاره کرد.
این شایعه و شایعاتی از این دست که مشخص نیست با چه هدفی و از سوی چه کسانی مطرح و دنبال شده است، بلافاصله از سوی برخی مقامات و مسئولان تکذیب شد و برخی همزمانی آن با طرح فیلترینگ تلگرام را در جهت متشنج کردن فضا عنوان کردند.
رسانه ها و شبکه های اجتماعی منسوب به احمدی نژاد در واکنش به انتشار شایعه بازداشت او نوشته اند: «صبح امروز خبر کذبی در یکی از رسانه های گم نام پیرامون دکتر احمدی نژاد منتشر شد که بلافاصله توسط رسانه های هر دو جناح سیاسی پوشش داده شد.فارغ از انگیزه های پیدا و پنهان رسانه های متصل به جریان قدرت از انتشار این گونه خبرها، به نظر می رسد جریان های فاسد سیاسی بیشتر آرزوهای خود را در قالب شایعات بیان می کنند.»
همچنین روز گذشته نیز در برخی رسانه های گمنام و در بعضی شبکه های اجتماعی خبری در ارتباط با تعلیق «محمود احمدی نژاد» از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از یکی از سایت خبری تحلیلی منتشر شد که هیچگاه تاکنون چنین خبری در این سایت منتشر نشده است.
حجت الاسلام مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به انتشار این موضوع، خبر تعلیق محمود احمدی نژاد از عضویت در مجمع را تکذیب کرده است.
در پی انتشار شایعاتی مبنی بر تعلیق عضویت رئیس دولت های نهم و دهم از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، «حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم» که خود نیز عضو مجمع است، این مساله را تکذیب کرد و آن را شایعه ای بیش ندانست.
به نظر می رسد، در شرایطی که خبر فیلتر شدن تلگرام بر مبنای دستور قضایی مطرح شد، عده ای با نیات و اهداف خاص در صدد هستند که فضای اطلاع رسانی را در نبود پیام رسان های خارجی غیر شفاف و غبار آلود نشان دهند که انتشار شایعاتی نظیر بازداشت و تعلیق عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص، استعفای برخی وزیران و … در همین راستا باشد.
رسانه ها و مخاطبان آنها در چنین شرایطی که برخی تلاش می کنند با حربه جعل خبر و یا انتشار اخبار کذب و نادرست نسبت به جذب مخاطب با غیرشفاف بودن فضای اطلاع رسانی اقدام کنند باید خبرها را از رسانه های معتبر و مورد وثوق دنبال کنند و درباره هر خبری پیش از مطرح کردن آن، صحت و سقمش را جویا شوند.

منبع: تابناک

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد