×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ششمین جشنواره «هفت» با تجلیل از هنرجویان و تولیدکنندگان آثار هنری به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، دبیر ششمین جشنواره «هفت» در آیین اختتامیه این جشنواره ، استقبال مردم از این رویداد فرهنگی را بی نظیر خواند و گفت: حضور پرشور هنردوستان موجب تکمیل ظرفیت سالن و در نتیجه سرپا ماندن بسیاری از میهمانان گردید.

علی حلوی با اشاره به اینکه مجتمع خاتم الانبیا که به عنوان محل برگزاری جشنواره «هفت» انتخاب شد، در حال حاضر بهترین سالن نمایش در گیلان به شمار می آید، نسبت به تحقق وعده مسئولین برای افتتاح سالن جدید در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

وی کیفیت را مهمترین اصل مورد توجه در آموزشگاه آزاد هنری «هفت» معرفی کرد و افزود: در دوره قبل جشنواره وعده داده بودیم که سال آینده کیفیت را ارتقاء بخشیم و تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف بکار گرفتیم.

حلوی به بخش دوبله جشنواره هفت اشاره کرد و یادآور شد: شیوه ای که برای دوبله زنده آثار بزرگ سینمای جهان در این جشنواره به کار گرفته شد، پیش از این در هیچ کجای کشور سابقه نداشته است.

دبیر ششمین جشنواره «هفت» ، جداسازی سانس ها و اختصاص سانس ویژه به بخش پرمخاطب کودک را از جمله تفاوت های این دوره از جشنواره با دوره های قبل عنوان کرد و اظهار داشت: بخش کودک از جمله مهمترین بخش های جشنواره هفت محسوب می شود و امسال آثار بسیار خوبی در این بخش تقدیم علاقمندان شد.

وی با بیان اینکه در این دوره  بخش مادر و کودک به جشنواره اضافه شد، گفت: با تفکیک سانس های مختلف تلاش کردیم فرصت انتخاب به مخاطبین بدهیم تا به تماشای هر بخشی که علاقمند هستند بنشینند.

حلوی تصریح کرد: در عالم هنر خودم را صاحب جایگاه ویژه نمیدانم و تنها به عنوان یک معلم برای ارتقاء سطح تولیدات هنری تلاش می کنم.

وی غرور و خودبزرگ بینی را از جمله معضلات تئاتر در شهرستان ها دانست و گفت: برخی گروه ها عنوان حرفه ای را یدک می کشند اما عملکرد ضعیفی دارند.

دبیر ششمین جشنواره «هفت» اظهار داشت: می توانم با اطمینان بگویم که برخی آثاری که امسال در جشنواره ارائه شد نزدیک به آثار حرفه ای خوب هستند البته در برخی از بخش ها نیز کیفیت پایین تر از سطح انتظار بود که با توجه به تعداد بالای آثاری که به نمایش درآمدند، طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره محلی برای کسب تجربه از سوی هنرجویانی است که هیچ جای دیگری این فرصت را نمی یابند، افزود: به هنرجویان تاکید می کنم که با یک بار و دو بار دیده شدن روی صحنه کارشان تمام نشده و باید تلاش مستمر داشته باشند تا ماندگار شوند.

حلوی با بیان اینکه فشار بالای کاری موجب می شود که گاهی از ادامه دادن جشنواره و فعالیت های آموزشی منصرف شوم ، عنوان کرد: احساس مسئولیتی که نسبت به هنر دارم من را به ادامه کار مجاب کرده است.

وی عدد هفت را در فرهنگ اسلامی و ایرانی مقدس خواند و گفت: سال آینده هفتمین جشنواره «هفت» برگزار می شود و این قول را می دهم که برنامه هایی متفاوت و خاص داشته باشیم.

حلوی با اشاره به اینکه جشنواره «هفت» به عنوان بزرگترین جشنواره هنرجویی کشور مطرح است، افزود: هنوز به لحاظ کیفی از تمامی بخش های جشنواره رضایت ندارم و تلاش می کنیم با روش های مختلف از جمله الگوگیری از جشنواره های خارجی، کیفیت دوره آتی را ارتقاء دهیم.

دبیر ششمین جشنواره «هفت» ، حمایت مسئولین را یکی از پیش نیازهای ادامه یافتن این جشنواره در سال های آینده دانست و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، فعالیت های آموزشگاه هفت در حوزه نمایش تا دو ماه آینده گسترش خواهد یافت.

وی در پایان اظهار داشت: افتخار می کنم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم چنین جشنواره ای را برگزار کرده و این حجم عظیم از هنرجویان و هنردوستان را گرد هم جمع کنیم.

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره «هفت» به مدت 9 روز در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) شهر رشت برگزار شد و در آن50 اتود نمایشی، 11 نمایش کودک، 2 نمایش مادر و کودک، 7 اثر دوبله، 10 کلیپ و اتود تصویری و 5 فیلم کوتاه به نمایش گذاشته شد.

شب گذشته،آیین اختتامیه این جشنواره با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار شد و از تولید کنندگان آثار هنری و هنرجویان تجلیل به عمل آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد