×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرانسه همواره دیگر کشورها را به عدم رعایت دموکراسی و حقوق شهروندی متهم می کند، گفت: اگر فرانسوی ها راست می‌گویند، مکرون باید از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، سید کاظم دلخوش با اشاره به برخورد پلیس فرانسه با معترضین جلیقه زرد اظهار داشت: در دنیای امروز ما روابط انسانی بین دولت‌ها و مردم خیلی کمرنگ شده است و این اختصاص منطقه خاورمیانه هم ندارد.

وی افزود:در خاورمیانه به نظر من بخشی از این مشکلات و اختلافات به علت دخالت حکومت‌های غربی است و استعمار و استثماری که مردم را کردند و از منابع غنی منطقه در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به نوع برخورد کشور مدعی دموکراسی مانند فرانسه با مردم ،مطرح کرد:همین کشورهای اروپایی مانند فرانسه ببینید نوع برخوردشان با مردم چگونه است و این نشان می‌دهد که دیکتاتوری استکبار بدون اینکه اصلا حرف مردم را بشنوند با مردم برخورد می‌کنند که این برخورد هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه فرانسه مدعی مهد دموکراسی است،اظهار کرد:فرانسه در حال حاضر عکس ادعای خود عمل می کند و نشان می دهد که حکومت های اروپایی خصوصا کشورهایی مانند فرانسه اگر یک مقدار مردم دچار مشکل شوند،آنها نمی‌توانند آنها را ساماندهی و قانع کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم فرانسه در اعتراضات حقوق شهروندی را هم رعایت می کنند،الان یازدهمین شنبه ای که مردم به خیابان‌ها می‌آیند هم گذشت و آرام تر از این اعتصاب ها کجا می توان دید؟اینکه هر هفته یک بار می آیند و حتی حقوق شهروندی را رعایت می‌کنند و می‌خواهند خواسته‌هایشان را مسئولین بشنوند.

دلخوش با بیان اینکه مکرون باید خودش از قدرت کنار بکشد،مطرح کرد: فرانسه کشوری است که دیگر کشورها را به عدم رعایت دموکراسی و حقوق شهروندی متهم می کند و ادعای دموکراسی دارد ولی خودشان اینگونه با مردمشان برخورد می کنند؛ اگر فرانسوی ها راست می‌گویند و به دنبال دموکراسی واقعی هستند؛باید این فرصت را به مردم بدهند تا مردم فرانسه درباره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و فکر می کنم که این اعتراضات به رفراندوم کشیده خواهد شد.

منبع: خانه ملت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد