×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون وزیر کشور در امور ایثارگران: اگر فرهنگ ایثار در دفاع مقدس را در زندگی مردم وارد کنیم آسیب های اجتماعی با روند کاهشی مواجه می شود.

به گزارش خزرنگار  دکتر غلامرضا یاوند عباسی عصر امروز در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: این شورای باید محفلی برای تدارک فعالیت های اثر بخش تر و غنای بیشتر محتوای تولید شده در حوزه ایثار و شهادت باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به سرعت تحولات در حوزه های فرهنگی، فضای مجازی و رسانه ای، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استانها را به عنوان مرجع تحولات فرهنگی و سیاستگذاری در حوزه یاد شده می خواهیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه این شورا همه اقداماتش ایجابی نیست، گفت: اگر محتوایی در هر قالبی تولید شود که مغایر با فرهنگ دفاع مقدس باشد این شورا می تواند نقش تعیین کننده در اصلاح محتوای تولید شده داشته باشد.
وی افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، محلی برای یکصدا شدن فعالیتها در استان است.
وی با اشاره به اعتبارات فعالیت های مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: طبق قانون، 20 درصد اعتبار دستگاههای اجرای با مبادله موافقت نامه باید صرف فرهنگ دفاع مقدس شود.
یاوند عباسی خاطرنشان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند این اعتبار را جهت دهی کند.
وی با استقبال از ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: کار فرهنگی باید متنوع، پرتکرار و مقابل چشم مردم باشد و موزه دفاع مقدس هم از این موضوع مستثنی نیست.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران یادآور شد: اتفاقاتی در دفاع مقدس افتاده که گیلان در آن نقش داشته که باید اینها را معرفی کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: از هنرهای ما این باشد که ایثار دفاع مقدس را به مصادیق روز ایثار پیوند بزنیم.
یاوند عباسی، فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را برگرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: اگر فرهنگ ایثار را در دفاع مقدس بلوکه نکنیم و در زندگی مردم بیاوریم طلاق و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا میکند.
وی همچنین با اشاره به لزوم رقم زدن مبلمان شهری با توجه به افتخارات دفاع مقدس اظهار کرد: نماد سازی یعنی اینکه افتخارات ایثار و شهادت را در مقابل چشم مردم قرار دهیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اعلام کرد: از بهترین روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای قوانین مصوب در حمایت از ایثارگران و استفاده از مدیران ایثارگر است.
دکتر یاوند عباسی گفت: گیلان ظرفیت نهفته و مدیران توانمندی دارد و امیدوارم این استان را به عنوان یکی از استانهای شاخص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ببینیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد