×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان مبلغ کمک های مردمی به این مجموعه در 11 ماهه نخست امسال را قریب به 72 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال قبل مجموع کمک های مردمی 55 میلیارد تومان بود و این نشان می دهد که با وجود تبلیغات منفی برخی گروه ها علیه کمیته امداد ، این مجموعه همچنان مورد اعتماد مردم است.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در گیلان  116 هزار و 300 خانوار را تحت پوشش دارد، اظهار داشت: اعطای یکهزار و 741 کمک هزینه خرید جهیزیه تنها یکی از خدماتی است که در 10 ماهه نخست امسال به مددجویان ارائه شده است.

وی همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات به مددجویان را رضایت بخش خواند و خاطرنشان کرد: چنانچه مدارک متقاضیان دریافت وام خرید جهیزیه و تسهیلات کارگشایی تکمیل باشد، بدون هیچگونه معطلی می توانند کمک مورد نیاز را دریافت کنند.

اهرابی با اشاره به خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، گفت: سال آینده کارمزد تسهیلات حذف می شود.

وی تعداد پروژه های عمرانی که از سوی کمیته امداد گیلان در سال گذشته اجرا شد را 6 هزار و 200 مورد برشمرد و افزود: 92 میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای این پروژه ها شده است که از این میزان، حدود 60 میلیارد تومان از محل مشارکت های مردمی تامین گردید.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این مجموعه با سپاه برای احداث هزار واحد مسکن مددجویان، بیان داشت: واحدهای احداث شده از سوی سپاه تا پایان مرداد ماه تحویل داده می شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحدهای مذکور، کمیته امداد گیلان تعداد هزار واحد مسکن برای مددجویان در دست احداث دارد که تا پایان اردیبهشت آماده تحویل هستند.

اهرابی با بیان اینکه امسال در گیلان حدود 2 میلیارد تومان بابت کمک هزینه اجاره مسکن به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد، عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، طی 2 تا 3 سال آینده به جز مددجویانی که تک نفره زندگی می کنند و تهیه مسکن برای آن ها در اولویت بعدی قرار دارد، مددجویی در گیلان نخواهیم داشت که اجاره نشین یا بی سرپناه باشد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در رابطه با فعالیت های کمیته امداد برای خودکفا شدن مددجویان نیز گفت: بنا داریم هرسال یکهزار خانوار را به خودکفایی رسانده و از جمع امدادبگیران خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد به مانند یک اورژانس اجتماعی است و نباید افراد را مادام العمر تحت حمایت قرار دهد، افزود: سال گذشته یکهزار و 644 خانوار از زیر پوشش کمیته امداد گیلان خارج شدند.

اهرابی یادآور شد: تا به امروز مددجویان کمیته امداد هیچگونه تجمع اعتراضی نداشتند و این نشان می دهد که خدمات این نهاد مورد رضایت جامعه هدف قرار دهد.

وی مبلغ کمک های مردمی به کمیته امداد گیلان در 11 ماهه نخست امسال را قریب به 72 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: سال قبل مجموع کمک های مردمی 55 میلیارد تومان بود و این نشان می دهد که با وجود تبلیغات منفی برخی گروه ها علیه کمیته امداد ، این مجموعه همچنان مورد اعتماد مردم است.

اهرابی اظهار داشت: 3 هزار و 870 یتیم به همراه 4 هزار و 360 خانواده محسنین از جمله گروه های خدمات گیرنده از کمیته امداد گیلان هستند و 22 هزار و 186 نفر نیز به عنوان حامی برای کمک رسانی به نیازمندان با این مجموعه مشارکت دارند.   

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه مردم این استان امسال 11 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: کمیته امداد به هیچ وجه خیریه ها را در مقابل خود نمی بیند و حتی از آن ها حمایت خواهد کرد.

وی از شناسایی یکهزار و 792 کودک مبتلا به سوء تغذیه در گیلان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت از 452 کودک مبتلا به سوء تغذیه که زیر 5 سال هستند، ماهیانه 92 هزار تومان در اختیار کمیته امداد قرار می دهد.

اهرابی برگزاری اردوی آموزشی و تفریحی برای 4 هزار نفر و تشکیل کلاس های آموزشی مختلف از جمله سبک زندگی اسلامی، فرزند پروری و قرآن برای 25 هزار نفر را از دیگر خدمات کمیته امداد گیلان در سال 97 برشمرد.

وی با بیان اینکه در 11 ماهه نخست امسال 263 میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در گیلان پرداخت شد، اظهار کرد: اعطای 48 میلیارد تومان وام قرض الحسنه نیز در شمار حمایت هایی قرار دارد که از مددجویان شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری از فردا به مدت سه روز با شعار «عیدی برای همه»، گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 450 میلیون تومان به این مناسبت جمع آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی در رابطه با سرانجام طرح خریداری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی برای مددجویان کمیته امداد نیز گفت: متاسفانه افزایش قیمت این واحدها بسیار چشمگیر است و کمیته امداد توانایی خرید ندارد مگر اینکه زمین در اختیار این نهاد گذاشته شود تا نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد