×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل دامپزشکی گیلان : با نزدیک شدن به فصول گرم سال و همزمان با فصل فعالیت کنه ، احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد.Related image
به گزارش خزرنگار ، دکتر سهراب عاقبتی در تشریح این خبر گفت: دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، کشاورزان و شهروندانی که برای تفریح به گردشگاه های طبیعی می روند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
وی از شهروندان خواست گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه کرده و آن را حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان همچنین توصیه کرد : شهروندان جگر دام را به مدت حداقل 48 ساعت در یخچال نگهداری و بعد مصرف کنند.
دکتر سهراب عاقبتی افزود : استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت ، پرهیز از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی ، خودداری از کشتار دام در خارج از کشتارگاه ها، پرهیز از مصرف گوشت تازه قبل از نگهداری در یخچال ، امتناع از مصرف جگر به صورت خام ، دوری کودکان ، روستائیان و دامداران از لمس کنه ها، خودداری از جدا و کشتن کنه های موجود در بدن دام، اجتناب از استراحت در مراتع و کوهستان ها بدون استفاده از وسایل همانند زیرانداز می تواند از ابتلا تب کریمه کنگو پیشگیری کند.
وی از دامداران خواست  جایگاه های نگهداری دام را سم پاشی کنند.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام های آلوده ندارد اما در انسان موجب بیماری شدید و گاها کشنده می کند.
کپی لینک

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد