×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

فرماندار آستارا با اشاره به نگرانی‌های مردم نسبت به مباحث زیست‌محیطی احداث رستوران دریایی در ساحل مخیری این شهرستان گفت: در این‌خصوص مجوزهایی اعطا شده و شرکت سرمایه‌گذار حق ندارد از حدود قانونی خود تجاوز کند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، حسن رستم‌زاد با اشاره به موضوع احداث رستوران دریایی در ساحل مخیری این شهرستان اظهار کرد: دراین‌خصوص مجوزهای اخذشده موجود است و شرکت سرمایه‌گذار حق ندارد از حدود قانونی خود تجاز کند.

وی با اشاره به نگرانی‌های مردم نسبت به مباحث زیست‌محیطی احداث رستوران دریایی در ساحل مخیری شهرستان آستارا افزود: ناظرانی بر روند اجرای پروژه نظارت می‌کنند که درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی بدون کوچک‌ترین مماشات با شخص متخلف برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا تأمین بخش عمده‌ای از اقتصاد این شهرستان را از محل ورود گردشگر دانست و تصریح کرد: موظف هستیم در چهارچوب موازین قانونی و با علم به صیانت صدرصدی از مواهب الهی، بستر را برای سرمایه‌گذاری‌های استاندارد با کمترین آسیب به منابع طبیعی فراهم کنیم.

به گزارش فارس، پروژه رستوران دریایی با اعتباری بالغ‌بر 170 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 742 مترمربع در دو طبقه در ساحل مخیری شهرستان آستارا در حال احداث است که این پروژه طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته تا 17 ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

پروژه احداث رستوران دریایی در ساحل مخیری شهرستان آستارا از 30 دستگاه اجرایی نظیر؛ سازمان حفاظت از محیط‌زیست، بنادر و دریانوردی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کرده است، اما باز تعدادی از فعالان محیط‌زیست نسبت به احداث آن در حریم دریا اعتراض دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا نیز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه هفته پیش به نگرانی‌های مردم نسبت به احداث رستوران دریایی در ساحل دریا اشاره و از مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط خواست با توضیح قانع‌کننده نگرانی‌های موجود را برطرف کنند.

منبع: فارس

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد