×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان در جریان بازدید از روستای ملی حصیر با حضور معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری، از اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر از ساکنان روستاهای گیلان به صنایع دستی خبرداد.

به گزارش خزرنگار ؛ ارسلان زارع در حاشیه این بازدید با بیان اینکه گیلان دارای دو هزار و ۲۰۰ روستاست، افزود: روستاییان گیلان به مشاغلی همچون دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، پرورش کرم ابریشم و صنایع‌دستی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از مشاغل روستایی و حفظ پایداری جوامع روستایی امری ضروری است، گفت: دولت با اعطای تسهیلات کم بهره و براساس برنامه های توسعه اشتغال روستایی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خوشبختانه امروز بیش از ۲۴ هزار نفر از ساکنان روستاهای گیلان به صنایع دستی اشتغال دارند، افزود: در جهت حمایت از این هنرمندان، سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه صنایع دستی اعطا شد و در سال جاری نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای تقویت و پایداری اشتغال، برنامه های ویژه ای تدوین شده که در دست اقدام است.

وی به حمایت‌های در حال اجرای حوزه صنایع دستی اشاره و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از دو میلیون دلار صادرات صنایع دستی به خارج از کشور انجام شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد