×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چطور اقایان کلیپس را می بینند اما دزدی های کلان در سیستم ها، قتل ها، دروغ های بزرگ را نمی‌بینند؟رائفی‌پور: کلیپس موی خانم‌ها یکی‌ از نشانه‌های آخرالزمان است - ویدائو

به گزارش خزرنگار ، سهیلا جلودار زاده، نماینده مردم تهران در مجلس، در رابطه با صحبت‌های یک مجری تلویزیون که گفته بود “کلیپس موی خانم‌ها یکی‌ از نشانه‌های آخرالزمان است” ، بیان کرد: این تفکر در کشور ما بوجود آمده است و سابقه تاریخی زیادی هم ندارد. مردانِ با غیرت در ایران قدیم به جهت تهدیدات و تهاجمات و اینکه زنان در معرض خطر بودند، سختگیری‌هایی در محافظت از زنان اعمال می‌کردند که به عنوان ارزش مثبت تلقی می‌شد اما این ارزش به مرور از چرایی خود خارج و به یک بینش منفی برای زنان، تبدیل شد. در صورتی که این بینش مثبت در ابتدا جنبه حمایتی داشت و محافظت از ناموس بخشی از حفظ ارزش‌های خانم‌ها تلقی می‌شد اما متاسفانه با خروج از فلسفه خود به تعصب تبدیل شد. حال اینها زنان را مخاطب قرار می‌دادند و محدودیت‌های بسیاری برای خانم‌ها ایجاد کردند.

او ادامه داد: نگاه‌های امثال رائفی‌پور مانند ویروس کرونا رشد می‌کند. آدم‌هایی که از یک پنجره خاص به زنان نگاه می‌کنند و سختگیری و فشارهای آنها باعث دین گریزی در زنان می‌شود.

جلودارزاده ادامه داد: نباید فقط خانم‌ها مقصر واقع شوند، گناه گناه است. نباید فقط خانم‌ها را گناهکار دانست، فساد زن و مرد فرقی نمی‌کند. چطور آقایان کلیپس را می‌بینند اما دزدی‌های کلان در سیستم‌ها، قتل‌ها، دروغ های بزرگ را نمی‌بینند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر همه بجای خشونت، مهربانی کنند اثر دین بیشتر می‌شد. به عنوان فعال سیاسی، اجتماعی و معلم این موضوع را تجربه کردم. نباید نیمی از مردم را به القاب زشت خواند و متهم کرد. صداوسیما هم زمانی که این دیدگاه‌ها را پخش می‌کند هم فایده دارد هم ضرر، فایده‌اش، این است که این دیدگاه‌ها مطرح و نقد می‌شوند و بی سر و صدا رشد نمی‌کنند که جامعه را با سرطان فکری روبه رو کنند ولیکن ضرر این است که وقتی با جنبه تائید به آن نگاه شود، تبدیل به یک فرهنگ می‌شود و بین اقشار جامعه فاصله می‌اندازد.

او گفت: این گونه اظهارات خشونت علیه زنان است و غیرت و حمایت از زنان را از مفهوم خارج می کند. این آقایان درک ندارند و این درصد قلیل باعثِ ازدیاد افکار مسموم و رشد ویروس منحوس تبعیض جنستی و نادانی در جامعه، می شوند.

جلودارزاده بیان کرد: باید در مورد فلسفه توحید که در همه هستی وجود دارد صحبت و با عطوفت به سمت خوبی ها حرکت کنیم. نسخه قرآن همین را می‌گوید که ای اهل کتاب جمع شوید راجع به آنچه مشترک است، صحبت کنید. باید مشترکات مردم را مطرح کنیم تا روح‌ها و فکرها به هم نزدیک و رفتارها درست شود. هر چیزی را گردن دیگری انداختن برای رد گم کردن است چرا با وجود علم و شرایط اجتماعی و فرمانبری که داریم، کار خلاف دین انجام دهیم. نباید مردم را متهم قرار دهیم آن هم زنان را.

او گفت: زنان در موضوع کرونا بیشترین کمک را انجام می دهند. در خانه‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش می‌کشند مسائل روحی، فکری، تغذیه‌ای، بهداشتی و نظافتی را به عهده دارند. دیدگاه‌های این افراد بلا می‌آورد این‌ها انتشار و تفسیر غلط از دین می‌کنند که بندگان خدا را متهم و قضاوت می‌کنند اگر این بلاها وجود دارد به خاطر خودخواهی نوع بشر است.

این عضو فراکسیون زنان در مجلس گفت: دید مثبت خداوند به زنان کجا رفت؟ اگر برای زنان حجاب مطرح شده در صورت توصیه آمده که ای پیامبر به زنان خود بگو خود را بپوشانند تا مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. نباید این را نقص بدانیم و در همه جا مطرح کنیم و بخواهیم همه خطا و گناهان را گردن زنان جامعه بیندازیم. آقایان اگر علی وار باشند خانم‌ها به فاطمه گونه بودن خود افتخار می‌کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد