×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر ضرورت راه اندازی موزه سردار جنگل در خانه میرزا، گفت:این اقدام می تواند گامی بزرگ در راستای معرفی و شناخت حرکت درخشان میرزاکوچک خان باشد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، مسعود حلاج پور در بازدید از ساختمان خانه میرزا واقع در محله استادسرا در شهر رشت، اظهار داشت: شکل گیری نهضت جنگل با نقش و هدایت میرزا کوچک خان در زمره جریانهای مهم تاریخی ست که یاری و پشتیبانی گسترده و اعتماد مردم را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه سردارجنگل در این بنای تاریخی می تواند گامی بزرگ در معرفی و شناخت حرکت درخشان میرزاکوچک خان به خصوص در میان نسل جدید باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل با شهرداری رشت در خرداد 99 ، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی‌ است تا به صورت مشارکتی از بناهای تاریخی شهر و استان استفاده بهینه‌ای شود.

حلاج پور با بیان اینکه  موزه نامبرده در کنار سایر موزه‌های در دست اقدام به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اشیاء تاریخی متناسب با موضوع موزه و تجهیزات آن آماده بوده و پس از تعمیرات جزئی و مناسب سازی بنا در شهریور افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ بنای تاریخی سردار جنگل که با نام خانه میرزاکوچک نیز شناخته می شود تحت مالکیت شهرداری رشت بوده و در تاریخ 27 اسفند 86 با شماره 22508 به ثبت ملی رسیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد