×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از امروز با جنوبی شدن جریانات سطح زمین؛ وزش باد جنوبی (بادگرم )و افزایش نسبی دما تا صبح دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، شبنم هادی نژاد با بیان اینکه افزایش دما در استان روز یکشنبه محسوس تر خواهد بود ، بیان کرد: این افزایش دما در استان برای روز یکشنبه بین سه تا شش درجه سانتی گراد خواهد بود که انتظار می رود بیشترین تغییرات دمایی مربوط به کوهستان ها باشد.

وی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی فعالیت توده هوای غالباً پایدار را در منطقه نشان می دهد که بر این اساس تا اواسط هفته آینده ضمن ماندگاری هوای گرم آسمانی غالباً صاف و آفتابی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت ؛ گاهی با شکل‌گیری ناپایداری های موقتی در پاره‌ای نقاط؛ رگبار و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست؛ ضمن آنکه به تدریج از روز شنبه هفته آینده با جنوبی شدن جریانات سطح زمین و وزش باد جنوبی گرم پاره‌ای نقاط شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و افزایش نسبی دما تا صبح دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

هادی نژاد ادامه داد: بر این اساس برای روز شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری ، گاهی افزایش ابر و وزش باد شمالی و از شب و وزش باد جنوبی در پاره‌ای نقاط شدید و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد جنوبی گرم در پاره ای نقاط شدید شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به بیشینه و کمینه دما در استان طی شبانه روز گذشته گفت: طی شبانه روز گذشته ؛ بیشترین دما با ۳۴ درجه سانتیگراد مربوط به منجیل و کمترین دما در ماسوله با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین۲۱ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است./ ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد