×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید بیشترین برخود با آزاردهنده‌‍‌ها باشد، اما بعضا برعکس برخورد شده و بیشتر برخوردها را با دختران کردیم. با کسی که متلک می‌گوید چه برخوردی می‌شود؟ با کسی که یک دختر را در خیابان با نگاه و زبان خود اذیت می‌کند چه برخوردی می‌شود‌؟

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، وبینار گفتگوی بین نسلی زن، پوشش و امنیت اجتماعی از دیدگاه قرآن با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. معصومه ابتکار در این وبینار خاطرنشان کرد: امروز با ورود به فضای مجازی شهروند جهانی هستیم، ما می‌بینیم که در جامعه جهانی نیز مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند.

وی در ادامه گفت: در آمریکا و اروپا به صورت گسترده اعتراضات نه به خشونت علیه زنان شکل گرفته که در رسانه‌ها هم وجود دارد. آنها قوانین جدیدی را می‌گذارند که سوء استفاده‌ها رخ ندهد.

ابتکار در خصوص حریم خصوصی در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی حریم شخصی را داریم که این حریم در فضای مجازی به گونه‌ای دیگر شکسته می‌شود و آسیب‌هایی به همراه خود دارد. یک علت آن فقدان آگاهی و مهارت است؛ ما چه مهارتی برای جوانان فراهم کردیم که هم بتوانند به عزت نفس دست پیدا کنند و هم آگاهی داشته باشند؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما دوره‌هایی برای مهارت های خوب زیستن و خودشکوفایی گذاشته‌ایم. ما نگرش‌های دینی را با امر و نهی و برخوردهای سخت به جوانان القا کرده‌ایم و کم اجازه داده‌ایم که گفتگوهای واقعی شکل بگیرد.کسانی که امروز با مقوله حجاب و برخوردهای که در این زمینه می‌شود مشکل دارند بیایند و دغدغه‌های خودشان را بگویند.

وی بیان کرد: متاسفانه سیاست قالب در خیلی از دستگاه‌های حاکمیت، نادیده گرفتن این مسائل بوده و یا اصلا این مساله را طرد کردند. زیرا معتقد بودند این مباحث با هنجارهای دینی سازگار ندارد. اما واقعیت این است که ما مکلفیم در یک جامعه اسلامی پاسخگو باشیم و برای این مباحث استدلال و ادله کافی مخصوصاً دلایل برگرفته از قرآن کریم بیاوریم.

ابتکار گفت: باید بیشترین برخود با آزاردهنده‌‍‌ها باشد، اما بعضا برعکس برخورد شده و بیشتر برخوردها را با دختران کردیم. با کسی که متلک می‌گوید چه برخوردی می‌شود؟ با کسی که یک دختر را در خیابان با نگاه و زبان خود اذیت می‌کند چه برخوردی می‌شود‌؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت به بخشی زیادی از این موضوعات پرداخته است. امیدوارم در مجلس به نکات و موضوعات آزار و اذیت توجه شود. امروز در مقوله خشونت چه در این لایحه و چه در تعاریفی که در دنیا مطرح است تعاریف متعددی داریم. انواع خشونت ممکن است زبانی و حتی با یک نگاه یا یک رفتار باشد.

وی تاکید کرد: آزار دادن می‌تواند از خانواده شروع شود اینکه زخم زبان بزنید و با زبان آزار بدهید هم یک خشونت است.متاسفانه سیاست و رویکرد ما نسبت به حجاب سخت افزاری بوده است. متاسفانه این برداشت شده که مخاطب حجاب صرفاً زنان هستند اما مردان و زنان هر دو باید مخاطب شئونات اخلاقی، اسلامی و حفظ احترام به طرف مقابل باشند.

ابتکار ادامه داد: ما باید بیشتر به نسل جوان اجازه دهیم که دغدغه‌هایش را بیان کند، بیشتر اجازه دهیم گفتگو شکل بگیرد و بیشتر به سمت درک مفاهیم قرآن با زبان امروز برویم تا بتوانیم درد و چالش جوانان امروز را از میان آیات قرآن استخراج کنیم و پاسخی برای جوانان بیابیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پایان گفت:ما حق قران را ادا نکردیم،باید به اقتضای شرایط نوین با نسل جوان دهه هشتادی که خودش را نسبت به اتفاقات جهانی و اقتضائات جهانی می‌سنجد، گفتگو کنیم./ ایلنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد