×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رقابت ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در وزن ۵۷- کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با پیروزی کیمیا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، کیمیا علیزاده پس از کسب عنوان نخستین بانوی مدال آور ایران در المپیک، طرفداران زیادی در ایران پیدا کرد و اسطوره تاریخ ساز ورزش بانوان لقب گرفت. در حالیکه انتشار خبر پناهندگی کیمیا به کشور آلمان و حضور وی در رقابت های المپیک با پرچم سفید، جامعه ورزشی کشور و طرفدارانش را در شوک فرو برد، حرف و حدیث های فراوانی پیرامون دلایل وی برای این تصمیم بهت برانگیز به وجود آمد.

هادی ساعی، قهرمان تکواندوی جهان و المپیک در واکنش به تصمیم علیزاده برای ترک ایران گفت:  توجهی که به او در ایران شد، به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود و مهاجرت برای برخی ورزشکاران تبدیل به زیاده‌خواهی شده است.

کیمیا اما در پاسخ تندش به ساعی، سرکوب زنان در ایران و بهره برداری سیاسی از مدال های ورزشی را از جمله دلایلش برای ترک کشور معرفی کرد.

در حالیکه عده ای نزدیکان کیمیا علیزاده معتقد بودند او به اصرار همسرش تصمیم به ترک ایران گرفت، ناهید کیانی که امروز مغلوب رفیق دیرینه اش شد،در آن زمان این ادعا را رد کرد و اظهار داشت: از مردم می‌خواهم که هیچ‌وقت کیمیا را قضاوت نکنند؛ من دوست صمیمی کیمیا هستم و هرروز با او در ارتباط هستم. این مدت حرف‌های زیادی درباره کیمیا زده شده و خیلی او را قضاوت کردند. می‌خواهم بگویم که هیچ‌کدام از این حرف‌ها درست نیست. خیلی‌ها گفتند کیمیا به خاطر همسرش ایران را ترک کرده و رفته، اما هیچ‌کدام از حرف‌ها درست نیست. هر انسانی این حق را دارد که آزادانه تصمیم بگیرد و هرکجا دلش خواست زندگی کند. کیمیا از افتخارات ورزش ایران است.

ناهید کیانی تنها نماینده تکواندوی بانوان ایران در این دوره از رقابت های المپیک است که در نخستین دیدار خود به مصاف کیمیا علیزاده رفت و با نتیجه 9 بر 18 مغلوب شد.

حاشیه های این دیدار همانطور که انتظار می رفت، مورد توجه بسیار تماشاگران ایرانی قرار گرفت که از جمله آن ها می توان به بغض کیمیا پس از پیروزی و اجتناب گزارشگر صدا و سیما از بردن نام ملی پوش سابق کشورمان اشاره کرد.

بیژن خراسانی با بهره گیری از عباراتی همچون حریفش، رقیبش، او، خودش و… به گزارش مبارزه این تکواندوکار پرداخت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد