×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان از اجرا و افتتاح ۱۶۴ برنامه از سوی این مجموعه در دهه فجر خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار این اداره اداره کل برنامه ای مدون به این مناسبت در شهرستان های مختلف استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، ولی جهانی اظهار داشت: در دهه مبارک فجر سال جاری ۷ موزه و سایت موزه در شهر های مختلف استان همچون رشت، فومن و ماسوله افتتاح می شود و با افتتاح آن ها ما شاهد افزایش جاذبه گردشگری در استان خواهیم بود.

وی اهم برنامه های دهه مبارک فجر سال جاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان را برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره های متنوع چون جشنواره غذا، بازدید از اقامتگاه های گردشگری در شهرستان های مختلف ،برگزاری نشست های مختلف،افتتاح بناهای مرمت شده،برگزاری کارگاه های آموزشی ،افتتاح مجموعه های اقامتی،افتتاح کارگاه و افتتاح اماکن گردشگری از جمله برنامه های دهه فجر سال جاری این اداره کل است.

جهانی در ادامه تصریح کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری اولین مجتمع گردشگری ،کشاورزی در شهرستان لاهیجان افتتاح می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: استان گیلان ۵هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و ۱ هزار و ۲۰۰ اثر ملی ثبت شده مربوط به میراث فرهنگی دارد.هم چنین ۹۵ اثر ناملموس ملی را ، این اداره کل ثبت ملی نموده است.

وی همچنین گفت: ثبت تصنیف «میرزا کوچک خان» در فهرست آثار ناملموس ملی کشور یکی از آثار ثبت شده ملی به شمار می آید.

جهانی خاطرنشان کرد: یگان فرماندهی حفاظت میراث فرهنگی در۹ ماهه اول سال جاری ۱۸۰ مورد اقلام را توقیف نموده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما بر این است که میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان را به جایگاه واقعی و اصلی خود برسانیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: در حال برنامه ریزی برای بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و امیدوارم با حفظ شرایط کنونی همه موزه ها و اماکن تاریخی برای بازدید کنندگان نوروزی باز باشد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری «جام رشی » درموزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد