×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه پیشنهاد ما تعویق مسابقات بین‌المللی شطرنج با توجه به قرار گرفتن در پیک ششم شیوع کووید 19 است، گفت: علاوه ‌بر تیم‌هایی از سراسر کشور، نمایندگانی از 10 کشور مختلف در این دوره از مسابقات حضور می‌یابند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: با شیوع سویه امیکرون هرگونه عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطرناک است؛ برنامه‌های افتتاحی و ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و سالن‌های ورزشی برگزار شود، از قبل حتما تمهیدات بهداشتی انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه عادی انگاری نسبت به کرونا چالش بر انگیز شده، افزود: گزارش‌ها حاکی از این است که انگیزه تزریق دز سوم واکسن کم شده و همچنین شاهد حضور افراد در تجمعات بدون ماسک هستیم، در حالیکه در حال حاضر به دلیل فصل سرد زدن ماسک راحت‌تر است‌.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه بیشترین ابتلای ما در سویه امیکرون شامل افرادی است که واکسن تزریق نکرده‌اند یا از موعد تزریق واکسن آنها گذشته، گفت: در جهت آگاه سازی مردم باید تمام تلاش و همت خود را به کار گیریم، در این راستا از نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و هشدار نسبت به خطر عادی انگاری‌ها نباید غافل شد.‌

وی ادامه داد: آمار در مبتلایان جدید نشان می‌دهد وقتی فردی از اعضای خانواده مبتلا می‌شود، همه اعضا خصوصا کودکان درگیر می‌شوند. آمارهای علوم پزشکی نشان می‌دهد خیلی از سنین زیر 12 سال از طریق والدین به سویه جدید مبتلا شده‌اند.

امام‌پناهی با بیان اینکه همه گیری خطر ایجاد می‌کند و آمارها حکایت از کشنده بودن سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی دارد، تصریح کرد: نباید بگذاریم امیکرون به مرحله همه گیری برسد زیرا بیمارستان‌ها در ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مرحله هشدار کاملا مجهز نیستند و فقط در شرایط عادی می‌توانند پاسخگو باشند، لذا وقتی شرایط مجدد بحرانی شود در مراکز درمانی با چالش مواجه می‌شویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه عادی انگاری‌ها باعث می‌شود مراکز درمانی مملو از مبتلایان کرونایی شود، خاطرنشان کرد: با این وجود که بضاعت کمی در مراکز درمانی داریم، کادر درمان بهترین خدمات را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند. هر چه سطح شیوع و ابتلا گسترش یابد تمرکز و خدمات درمانی شامل بیماران کرونایی می‌شود در حالیکه بیماران دیگری هم هستند که نیازمند مراقبت و خدمات تخصصی در بیمارستان‌ها هستند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت، اضافه کرد: متاسفانه شیوع کرونا علاوه بر بخش درمان بر اصناف هم تاثیر مستقیم دارد و با هر تغییر رنگ‌بندی کرونایی محدودیت‌ها اعمال می‌شود، در حال حاضر دو شهرستان لاهیجان و رودبار در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که باید تلاش کنیم تا مرکز استان دچار تغییر رنگ بندی که اعمال محدودیت‌ها را در پی دارد، نشود.

وی بیان کرد: افرادی که واکسن دز سوم را تزریق کرده‌اند، ابتلای آنها سبک و سطحی بوده و پس از چند روز استراحت بهبود یافته‌اند لذا باید افراد را برای تزریق واکسن ترغیب و آگاه کرد و در این راستا رسانه نقش مهمی دارد.

امام‌پناهی گفت: برخی از دستگاه‌ها در شرایطی که در شیوع امیکرون قرار داریم دوره‌های آموزشی حضور برگزار می‌کنند که باید آموزش‌ها غیر حضوری یا حتما با ظرفیت یک سوم برگزار شود. فعلا از برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های جدید با وجود محدودیت‌های کرونایی اجتناب شود و برگزاری هر تجمعی منوط به مجوز ستاد کرونای شهرستان است.

سرپرست فرمانداری رشت اضافه کرد: در بحث مدارس و دانشگاه‌ها تابع ستاد ملی کرونا و استان هستیم، البته در ستاد کرونای استان مطرح شد که مدارس رشت به دلیل تراکم دانش‌آموزی بالا قابل قیاس با شهرستان‌ها نیست لذا در حال حاضر باید با همان ظرفیت 50 درصد کلاس‌های حضوری برگزار شود تا تصمیم گیری شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، گفت: تاکسیرانی باید نظارت بیشتری هم بر رانندگان و هم مسافران در خصوص زدن ماسک داشته باشد همچنین محدودیت سوار کردن 3 نفر در تاکسی ها برداشته نشده در حالیکه همچنان تاکسی‌ها 4 سرنشین سوار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اتوبوسرانی هم حتما اطلاع رسانی شود تا مسافرین حتما با ماسک سوار شوند. فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی هم رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند و با محدودیت یک سوم پذیرش نمایند. مسابقات کونگ فوی کشوری هم بدون حضور تماشاگران برگزار شود، برای مسابقات بین‌المللی شطرنج هم با توجه به ورود پیک ششم پیشنهاد می‌کنیم برگزاری آن به تعویق بیافتد زیرا علاوه ‌بر تیم‌هایی از سراسر کشور، از 10 کشور مختلف در این دوره از مسابقات حضور می‌یابند در نهایت تصمیم گیری با ستاد ملی و استانی کروناست.

اما‌م‌پناهی با بیان اینکه آمار پذیرش روزانه بستری‌ها در سطح شهرستان رشت تعداد 42 نفر می‌باشد، تصریح کرد: شاهد افزایش 19 نفری معادل 82.6 درصد نسبت به هفته گذشته هستیم و این خود با توجه شیوع ویروس امیکرون، زنگ هشداری برای آغاز پیک ششم کروناست.

وی افزود: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آمار جمعیت بالای 12 سال شهرستان مطابق آمار جدید، در تزریق دز یک تعداد 91 درصد، تزریق دز دو 86 درصد و در تزریق دز سوم تعداد 28.1 درصد در سطح شهرستان رشت واکسینه شده‌اند‌.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه میزان ابتلا به سویه امیکرون هر سه روز در حال دو برابر شدن است، بیان کرد: امروز در سطح شهرستان رشت 222 واکسیناسیون فعال می‌باشد.آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین 12 تا 18 سال در تزریق دز اول پوشش 89 درصدی و در تزریق دز دوم پوشش 79 درصدی در سطح شهرستان می‌باشد.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، ضرورت دارد با همت شهرداری رشت تا پایان هفته تعداد اتوبوس‌های موجود از دو به حداقل چهار اتوبوس سیار و در راستای لکه گیری واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد