×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری خبر داد و گفت: زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، جمشید محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: بیمه سلامت براساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی وجوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به بند “ح” تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیئت وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری در سال جاری این خدمات را تحت پوشش قرار داد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری ،افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات، و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری را اجرایی نموده است.

محمدی خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند داروها و آزمایش‌ها و پارا کلینیک را دریافت میکنند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد: زوجین تا زمانی که سن خانم کمتر از ۴۵ سال باشد می‌توانند از خدمات درمان ناباروری شامل IVF میکرو اینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی،خیریه وموقوفه و خصوصی بهره مند شوند.

وی افزود : تعرفه مصوب این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا شش میلیون ۹۰۰ هزار تومان در بخش عمومی غیر دولتی می باشد که به میزان ۹۰درصد تحت پوشش قرار دارد.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان آموزشی درمانی الزهرا (س) و نیز موسسه مهر در شهر رشت با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و بیمه شدگان تمامی صندوق ها می توانند از مزایای بیمه برای خدمات درمان ناباروری در مراکز مذکور بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در پایان یادآور شد: بیمه شدگان با شرایط سنی ذکر شده (خانم کمتر از ۴۵ ساله) درصورتی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا دی ماه در مراکز غیر طرف قرارداد خدمات ناباروری دریافت نموده اند می توانند اسناد خود را جهت دریافت خسارت به واحدهای پذیرش در اداره کل و ادارات بیمه سلامت شهرستان ها ارائه نمایند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد