×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

امیرحسین علوی با کسب هفت رای موافق استیضاح توانست در سمت خود به عنوان شهردار رشت ابقا شود.

به گزارش خزرنگار، در جلسه امروز شورای شهر رشت که با دستور استیضاح شهردار رشت در ساختمان شورا برگزار شد ، «سیدامیر حسین علوی » شهردار رشت با حضور در صحن شورا به سوالات مطرح شده مجدد پاسخ گفت.

وی که از مهرماه توانست با جلب اعتماد اعضای شورا به عنوان شهردار رشت فعالیت خود را آغاز کند، در این مدت( حدود سه ماه) ۲ بار برای پاسخ به سوالات اعضا در قالب طرح سوال از شهردار در صحن شورا حضور یافت و امروز جلسه استیضاح وی برگزار شد.

علوی توانست با کسب هفت رای موافق استیضاح، یک رای ممتنع و سه رای مخالف، به عنوان شهردار رشت، در سمت خود ابقا شود. پیش از این هشت نفر موافق استیضاح علوی بودند که در جلسه امروز هفت نفر به طرح استیضاح شهردار رای دادند تا علوی همچنان بر کرسی شهرداری رشت تکیه زند.

«سیدامیر حسین علوی » در این جلسه با بیان اینکه در عزل و نصب ها تلاش کردم تا نظر اعضای شورا را در چارچوب حفظ منافع شهر و ایجاد یک سازمان پویا و قوی اعمال کنم اظهار کرد: در حوزه انتصابات فارغ از نگاه‌های فردی تصمیم گرفته و افراد بر اساس شایستگی های شخصی انتخاب شدند.

شهردار رشت گفت: مدیر سختگیری برای مجموعه کارکنان خود هستم و سعی کردم در این مدت چهارماه، پروژه های متوقف را سرعت بخشم.

وی در ادامه به تشریح عملکرد خود در این مدت پرداخت و افزود: تحقق بودجه در این چهارسال رشد چشمگیری داشته و می توانیم برای اولین بار بودجه سالیانه را محقق کنیم.

علوی با اشاره به مشاغل پرترافیک شهر رشت تصریح کرد: کمبود معابر موجود در طرح تفصیلی که باید در سالهای گذشته بازگشایی می شد، از چالش های مهم ترافیکی شهر است که همچنان متوقف مانده است.

وی تاکید کرد: در حوزه ترافیک باید رویکرد فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم و در بودجه سال آینده پیش بینی شده تا پارکینگ‌هایی در بافت مرکزی رشت ایجاد شود.

علوی در ادامه تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: ۱۹۶ پرونده به استانداری گیلان ارسال شد که تنها پنج پرونده دچار مشکل بود.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون کوتاهی نکردم اظهار کرد: برای منافع شهر حنجره پاره کردم و هرچه در توان داشتم عملی کردم.

در ادامه « نادرحسینی» که از موافقان طرح استیضاح شهردار رشت بود امروز به عنوان مخالف استیضاح سخنرانی کرد.

این عضو شورا نزدیک شدن به پایان سال را دلیل موافقت خود با ابقا شهردار رشت اعلام کرد و گفت: شهردار رشت در رویه کاری خود اصلاحاتی داشته و تعامل خود را با شورا افزایش داده و باید فرصتی دوباره برای خدمت به وی داد.

وی تاکید کرد: بنده تعهد لازم را در شهردار رشت جهت اصلاح شهر دریافت کردم واز وی می خواهم تا از نیروهای انقلابی و ارزشی در مدیرت شهری بهره گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد