×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نمایندگان مجلس در مصوبه ای، جزییات تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را مشخص کردند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، خبرگزاری فارس نوشت: «نمایندگان مجلس در نشست علنی عصر امروز دوشنبه(16 اسفند) در روند بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، با تصویب جزء ۲ الحاقی ۱ تبصره ۱۶ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را مشخص کردند.

بر اساس این مصوبه؛ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند دوم چهارصد میلیون(۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند سوم ششصد میلیون(۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند چهارم هشتصد میلیون(۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند پنج و به بعد یک میلیارد(۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

درمورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد.

بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری ایجاد نماید.»

در سال های نه چندان دور، دریافت کنندگان تسهیلات بانکی اغلب متقاضی وام هایی از جمله مسکن و خودرو بودند اما طی چند سال گذشته شاهد گسترش قابل توجه انواع تسهیلات بانکی هستیم. با نگاهی گذرا به عناوین برخی تسهیلات بانکی از جمله وام خریدتبلت، کمک هزینه تحصیلی، سفر به عتبات، خرید جهیزیه، ازدواج، زایمان و … می توان دریافت که تورم افسار گسیخته، درصد قابل توجهی از ایرانی ها را که در گروه اکثریت قرار دارند، از گهواره تا گور بدهکار کرده است.

به عنوان مثال، بانک مسکن امسال اعلام کرد: متقاضی دریافت وام مسکن جوانان، با گذشت 15 سال از افتتاح حساب می تواند از تسهیلات یک میلیارد تومانی استفاده کند!

همچنین در حالی از افزایش رقم وام ازدواج تا یکصد و پنجاه میلیون تومان صحبت می شود که گویا متولیان امر از آمار بیکاری و رقم حقوق و دستمزد در کشور بی خبر هستند.

سوال اینجاست آیا فرزند آوری به هر قیمتی منطقی است؟ آیا خانواده ای که تمکن مالی ندارد، شرایط فرزند آوری دارد؟ پیش از این نیز به بهانه حمایت از افزایش جمعیت شاهد مصوباتی عجیب و غریب در مجلس شورای اسلامی از جمله فروش خودرو با قیمت کارخانه به مادران پس از ولادت فرزند دوم بودیم. به نظر می رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای ریشه بحران، شاخ و برگ های آن را نشانه گرفته اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد