×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان راهبرد مقابله با فساد را دغدغه دولت سیزدهم برای مردمی‌کردن اقتصاد خواند و گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی، گامی بزرگ در توزیع عادلانه ثروت ملی است.

حدیثه فلاح کریمی / به گزارش خبرنگار خزرنگار ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست با اصناف استان با اشاره بر ضرورت مردمی‌ کردن اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی که تحولی عظیم در ساماندهی برنامه های راهبردی اقتصاد کشور محسوب می شود؛ نقش اصناف ، اتحادیه ها و دستگاه‌های مرتبط با بازار، بسیار ارزنده و بی‌بدیل است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مجدد توزیع یارانه ها برای کمک به اقتصاد کشور ، صبر و بردباری والای مردم در مسیرها و برهه‌های سخت زندگی و همراهی آنان با انقلاب و نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها، حرکت در مسیر گسترش عدالت اجتماعی ، رشد اقتصادی و تحقق رسیدن حق به حق‌دار است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم به اجرای درست این طرح و نظام مند شدن توزیع یارانه‌ها امید بسته اند، ادامه داد: باید از تمام ظرفیت ها برای اجرای این طرح بهره گرفت و از هرگونه کم‌فروشی ، گران‌فروشی ، احتکار و قاچاق جلوگیری کرد.

وی نقش رسانه‌ها را در تبیین صحیح مراحل و نتایج اجرای طرح و کاهش نگرانی های مردم تاثیرگذار دانست و افزود: جلوگیری از هدر رفت منابع داخلی و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان به ویژه ترویج و توسعه تولید دانش بنیان ، یکی از مهمترین نتایج اجرای این طرح است.

دکتر عباسی با تصریح اینکه در انبارها به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره سازی شده و جای نگرانی وجود ندارد، رزمایش سراسری نظارت بر بازار که صبح امروز آغاز شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید اقتصاد را مردمی کنیم و با جلوگیری از قاچاق، دست سودجویان قطع شود.

وی یکی از لازمه های تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی را اجرای موفق هدفمندسازی یارانه ها ذکر و اضافه کرد: باید بازار مورد کنترل و نظارت دقیق قرار گرفته و با توجه به افزایش اختیارات تعزیرات ، از بسیج مردمی استفاده شود .

استاندار گیلان با تصریح اینکه باید امید را در مردم تقویت کنیم، عموم بازاریان و اهل کسب و کار را افرادی منصف، با اخلاق و مقید به مسائل دینی و شرعی توصیف کرد که مردم را مورد توجه قرار می دهند و ادامه داد: از سوی دیگر با سودجویانی هم که بر مردم سخت می گیرند، تخلف آشکار دارند یا کالاهایی را احتکار می کنند، باید برخورد شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد