×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان متعادل سازی بازار ، توزیع عادلانه کالا و نیز جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و تاکید کرد: به احدی اجازه دست درازی به سفره مردم استان را نمی دهم.
به قلم: حدیثه فلاح کریمی

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تنظیم بازار با تاکید بر ضرورت مدیریت کارآمد بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها ، اظهار کرد: تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها از مهم ترین مسایل کشور است که با معیشت و کسب رضایتمندی آحاد جامعه رابطه مستقیم دارد.

وی بر ضرورت عدالت محوری و قانون مداری در روند تولید تا توزیع کالا بتاکید کرد و افزود: متعادل سازی بازار ، توزیع عادلانه کالا و نیز جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد اقدامی غیرقابل چشم پوشی است.

دکتر عباسی هوشمندسازی فرایندها را گامی در جهت سهولت بخشی جریان خدمات رسانی برشمرد و با انتقاد از صفوف طولانی نانوایی ها در برخی از مناطق گیلان ، تصریح کرد:  با وجود توزیع مناسب آرد ، تامین انرژی و اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی ها ، این بی نظمی مفهومی ندارد و باید فرمانداران و دستگاه های نظارتی نسبت به بررسی مشکلات این بخش و حل مساله بصورت جدی اقدام کنند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به مشکل برق واحدهای صنعتی و تولیدی استان و در پی آن اختلال در جریان تولید و اشتغال ، خاطرنشان کرد: این مشکل پذیرفتنی نیست، زیرا صنعت و اقتصاد استان را با رکود مواجه می کند  و موجب هدر رفت بخش قابل توجهی از منابع می شود.

وی همچنین گرانی سیمان را ناشی از عدم مدیریت در این بخش خواند و با بیان اینکه افزایش قیمت این محصول موجب گرانی بسیاری از نیازمندی های جامعه از جمله مسکن می شود ، برخورد با عاملان اصلی این اختلال را مورد تاکید قرار داد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش قیمت کالا بدون داشتن مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننده را غیرقانونی دانست و افزود: گرانی و در ادامه آن تنگ شدن سفره مردم  مصداق کاملی از حق الناس است که در برابر آن همه مسئولان باید شرعی ، قانونی و وجدانی پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: امروز برخی سودجویان با دشمنان هم صدا شدند و تلاش می کنند تا ناامیدی را در جامعه ترویج دهند و آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به انحراف بکشانند ؛ به همین سبب باید با همگرایی و تلاشی جهادی برای صیانت از حقوق مردم و جلب رضایت آنان گام برداشت.

در این نشست که فرمانداران شهرستانهای استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، گزارش جهادکشاورزی گیلان از روند تامین، توزیع و ذخیره نهاده ها و کالاهای اساسی کشاورزی ، گزارش اداره کل غله استان از روند اجرای طرح هوشمندسازی توزیع نان و گزارشی از سوی رئیس اتاق اصناف استان از آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی ،کشاورزی ، صنعتی و معدنی ارائه شد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد