×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان با اشاره به میزان بالای زباله در نقاط مختلف گیلان، این معضل را در ابعاد ملی خواند و تاکید کرد: مدیریت پسماند گیلان با نگاه ملی و برنامه ریزی کلان حل می شود.

به قلم: حدیثه فلاح کریمی

به گزارش خزرنگار ؛  اسدالله عباسی در گفتگوی اختصاصی با خزرنگار اظهار داشت: سیستم یکپارچه مدیریت پسماند از تاثیرگذارترین مولفه‌های مدیریت شهری است و می‌توان آن را جزو شاخص‌های توسعه‌ پایدار یک شهر دانست.

وی با اشاره به مشكلات زیست محیطی ناشی از عدم ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی در استان اظهار داشت: داشتن برنامه و نگاه راهبردی به مسئله و شناخت جنبه های مختلف پسماند ضرورتی غیرقابل انکار برای شهرداری هاست.

از عملیات بهسازی، تسطیح، پوشاندن و کنترل شیرابه مخزن زباله سراوان بازدید کرد و مدیریت پسماند را از وظایف شهرداری‌ها عنوان و اظهار کرد: ثبات مدیریتی در شهرداری رشت از مؤلفه‌های مهم در ساماندهی وضعیت منطقه سراوان است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان، ادامه داد: پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

استاندار گیلان اعتبار تخصیص یافته قبلی در بخش زباله سوز را یادآور شد و گفت: هنوز به تعهدات این بخش به طور کامل عمل نشده که مقرر گردید بازنگری لازم در این خصوص صورت گیرد.

عباسی با تأکید بر نظارت شهرداری رشت و سازمان شهرداری‌ها در انجام تعهدات، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم منطقه سرسبز سراوان با به کار گرفتن همه ابزارها و امکانات به طبیعت بازگردد.

استاندار گیلان با اشاره به رنج‌ها و آسیب‌های وارد آمده به مردم طی ۳۸ سال گذشته و قدردانی از صبوری و شکیبایی آنان، افزود: به بار آمدن شرایط فعلی، ناشی از بی اهمیتی مسئولان وقت بوده که به هیچ وجه، حق مردم استان و منطقه نبوده است.

وی به تأکیدات رئیس جمهوری درباره ساماندهی این وضعیت اشاره کرد و گفت: وزیر کشور نیز پیگیری‌های مستمری در این باره دارد و جدیت داریم که با شیوه و رویکردی جدید، مسئله زباله در سراوان ساماندهی شود.

عباسی تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اختصاص اعتبارات لازم را یادآور شد و تداوم حمایت‌ها و توجهات ملی به پسماند استان‌های شمالی به ویژه زباله گیلان را از انتظارات خود عنوان کرد.

وی حضور پر شمار گردشگران در گیلان را یکی از عوامل تولید دو برابری پسماند عنوان و تصریح کرد: با توجه به این شرایط موضوع پسماند باید در گستره‌ای ملی و فراتر از رشت و گیلان دیده شود ضمن آنکه پهنه‌های دیگری از استان هم با مسئله زباله درگیر هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد