×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات این دانشگاه را ایجاد و راه‌اندازی مرکز داروخانه‌ای مختص بیماران سرطانی دانست و گفت: هم‌اکنون تمام بیماران سرطانی داروهای موردنیاز خود را در مراکز داروخانه‌ای دولتی دریافت کرده و نباید نسخه به دست در مراکز داروخانه‌ای سرگردان باشند.

 

به گزارش خزرنگار ؛ ارسلان سالاری در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خدمت به مردم و بهره‌گیری از ظرفیت بیت‌المال در این جهت از شاخصه‌های مدیر تربیت‌یافته در مکتب حسینی است، افزود: مسئول و مدیر در دانشگاه اگر از امکانات درست استفاده کند و در کارش تعهد و تخصص داشته و از همه مهم‌تر نسبت به حقوق مردم ‌توجه داشته باشد، در مکتب امام حسین علیه‌السلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهدای زمین برای احداث طرح‌های بهداشتی و درمانی در سال‌های گذشته، گفت: همه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها باید کمک کنند تا اسناد مالکیت زمین‌ها و موقوفات را سریعاً ساماندهی کنند.

سالاری با اشاره به به‌روزرسانی پرداخت های پرسنلی و غیر پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: خوشبختانه بخش اعظمی از کارانه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بخش‌های دارو، تجهیزات و بازار پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه در بهداشت منوط به ثبت خدمات در سامانه‌ها است، افزود: بسیاری از کارها در نظام سلامت گیلان انجام شده اما در سامانه سیب ثبت نمی‌شود که باید این موضوع بسیار جدی گرفته شود.

سالاری با اشاره به وجود نیروی انسانی کافی و تجهیزات مناسب جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم گفت: همه همکاران در معاونت‌های بهداشتی، درمان و آموزشی باید دارای کارنامه عملکردی باشند و زیرساخت‌های این کار خواست نیز لازم است سریعاً طراحی و در دسترس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات بهداشتی و درمانی در استان باید بدون کم‌وکاست و به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود، تصریح کرد: ایجاد و توسعه مرکز شبانه‌روزی دندانپزشکی، راه‌اندازی حداقل یک داروخانه شبانه‌روزی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرستان‌ها یا در شهرستان‌های معین ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان را مسئول تمامی مسائل حوزه سلامت در شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: مدیران بهداشت و درمان شهرستان‌ها مسؤول تمامی خدمات بهداشتی، درمانی هستند و باید در برابر همه اقدامات پاسخگو باشند.

سالاری یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ایجاد و راه‌اندازی مرکز داروخانه‌ای مختص بیماران سرطانی دانست و گفت: هم‌اکنون تمام بیماران سرطانی داروهای موردنیاز خود را در مراکز داروخانه‌ای دولتی دریافت کرده و نباید نسخه به دست در مراکز داروخانه‌ای سرگردان باشند.

وی اصلاح نظام تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از اقدامات اساسی دانست و افزود: تمامی اهداف در یکپارچه‌سازی تهیه، طبخ و توزیع تغذیه ارتقای کیفی و پیشگیری از اسراف بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همان‌گونه که در تغذیه به‌عنوان پرهزینه بودن خدمات نیاز به اصلاح و نظارت بیشتر بود، در حوزه تأسیسات و نگه‌داری تجهیزات نیز، نیاز به اصلاح و جدیت در اعمال اهرم‌های مدیریتی وجود دارد.

وی همچنین بر تشدید خدمات غربالگری به‌ویژه در غربالگری فشار خون، مراقبت دهان و دندان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام‌شده به جهت افزایش برخورداری مردم از خدمات دولتی نظام سلامت بوده، تصریح کرد: باید مراکز ماموگرافی در استان فعال‌تر شده و همچنین از دستگاه رادیوتراپی در مرکز آموزشی درمانی رازی بیشتر بهره گرفته شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد