×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در دومین روز از هفته گردشگری و پس از ورود ارزیاب یونسکو به گیلان برای آغاز ثبت فرآیند جهانی ماسوله، ۲۰ پروژه گردشگری بصورت وبینار توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در لاهیجان افتتاح شد.

به گزارش خزرنگار ؛ ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان٬ در حاشیه برپایی مراسم افتتاح۲۰ پروژه گردشگری در گیلان با بیان اینکه برای این تعداد پروژه ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ، گفت: با افتتاح این تعداد تاسیسات گردشگری که شمار بالایی از آن اقامتگاه بومگردی است، زمینه اشتغال مستقیم ۱۸۷ نفر فراهم شد.

وی توسعه گردشگری را تلاشی ارزنده در جهت انتقال فرهنگ بومی محلی ، ایجاد اشتغال پایدار و نیز استفاده اصولی از بستر طبیعی خواند و افزود: گیلان استانی غنی در حوزه گردشگری است که باید توانمندی های متعدد آن را در چارچوب موازین قانونی مورد بهره برداری قرار داد.

 

سازمان جهانی جهانگردی با هدف احیاء گردشگری با رویکرد جامعه محلی، محیط زیست و اقلیت‌ها با اولویت انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های گردشگری شعار سال را به دوباره فکر کردن برای گردشگری اختصاص داده و اعلام کرده این سازمان از تلاش‌های حفاظتی جوامع روستایی، از جمله حفاظت از گونه‌های در حال انقراض، آداب و رسوم باستانی و غذاها برای حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منحصر به فردشان حمایت می‌کند.

در این چارچوب، امسال شعار روز جهانی گردشگری «بازاندیشی در گردشگری» تعریف شده است؛ شعار ملی هفته گردشگری در ایران نیز «رویش‌اندیشه‌های نو در گردشگری ایران» نامگذاری شده است.

گیلان دارای ۳۳۰ تاسیسات گردشگری بود که با افتتاح پروژه های یاد شده این رقم به  ۳۵۰ افزایش یافته است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد