×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان ، گردشگری را یکی از مزیت های استان گیلان خواند و گفت: تبدیل روستا به ویلانشینی و اختلال در سبک زندگی و آسایش روستائیان مورد تأیید دولت نیست بنابراین نباید اجازه دهیم که ویلانشینی در روستاها رایج شود.

رواج ویلانشینی در روستاها مورد تأیید دولت نیست

به گزارش خزرنگار ؛ اسدالله عباسی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان گیلان هم‌زمان با روز ملی روستا و عشایر در روستای جهانی قاسم‌آباد رودسر اظهار کرد: قاسم‌آباد دارای مردمانی سخت‌کوش با آداب‌ورسوم ویژه‌ای است به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی ثبت جهانی شده است.

 

وی به ظرفیت صنایع‌دستی در کنار چشم‌اندازهای طبیعی و گردشگری قاسم‌آباد به‌عنوان بستر مناسب ایجاد اشتغال جوانان روستایی این منطقه برشمرد و افزود: توسعه گردشگری و توجه به ظرفیت‌های بومی روستاها می‌تواند به اشتغال پایدار روستاها کمک کند.

 

استاندار گیلان اشتغال پایدار روستایی را ضروری خواند و گفت: توجه به ظرفیت‌های روستایی استان گیلان که به معاش مردمان این دیار وابسته بوده؛ مانند دامداری، کشاورزی، باغات چای و مرکبات، صنایع‌دستی و اقتصاد دریا می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

 

وی توجه به رفع مشکلات روستائیان که چرخ تولید کشور را می‌چرخاند را مورد تأکید مسؤولان قرار داد و بیان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های این استان به گردشگران و مسافران می‌تواند در راستای حمایت از اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی مؤثر باشد.

 

عباسی بررسی و بازنگری طرح‌های هادی روستایی را به‌منظور تسهیل در امور روستائیان را در دستور کار دانست و افزود: گردشگری یکی از مزیت‌های استان گیلان است؛ اما تبدیل روستا به ویلانشینی و اختلال در سبک زندگی و آسایش روستائیان مورد تأیید دولت نیست؛ بنابراین نباید اجازه دهیم که ویلانشینی در روستاها رایج شود.

 

این نمایشگاه که هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد بالغ بر ۳۰ غرفه در بخش‌های مختلف صنایع‌دستی و محصولات روستایی برگزار شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد