×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اصلاح حرائم میراثی با اولویت صیانت از بناهای تاریخی در کشور ضرورت دارد.

به گزارش خزرنگار ؛ جواد واحدی در حاشیه جلسه تعیین تکلیف وضعیت بناها و بافت تاریخی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از حرائم تعریف شده برای بناهای تاریخی و میراثی بر اثر نظر مشاور بوده که ممکن است ایجاد مزاحمت کرده باشد.

 

وی افزود: بر اساس نظر رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی باید اصلاحاتی در برخی از حرائم با اولویت صیانت و حفظ ضوابط میراث فرهنگی صورت گرفته و مورد بررسی قرار گیرد.

 

واحدی ادامه داد: در استان‌ها نیز اختیاراتی به مدیران کل داده می‌شود تا مشکل چندین ساله حرایم میراثی که موجبات وارد آمدن ضربه اقتصادی به منطقه و مردم شده است حل شود.

 

وی در خصوص ناهمگنی ساختمان‌های تاریخی در میدان امام خمینی (ره) انزلی اضافه کرد: در این جلسه با شهرداری انزلی توافق شد که هرگونه اقدام برای اصلاح و بازسازی و نوسازی بناهای تاریخی میدان باید با توجه به نوع سازه‌ای که در تاریخ وجود داشته اجرایی شود.

 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه صدور مجوزها از سوی شهرداری‌ها باید با نظر میراث فرهنگی باشد، گفت: در بندرانزلی ۱۶۴ هتل، هتل آپارتمان، متل و سایر بناها و زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد که از میزان استاندارد لازم کشور بالاتر است.

 

واحدی با اشاره به بررسی موضوعات و مشکلات زمان اوج حضور گردشگر در اقامتگاه‌های گیلان در این جلسه گفت: بندرانزلی به دلیل دارا بودن تالاب، دریا و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به عنوان یکی از مقاصد مهم سفر بسیاری از هموطنان در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی است که باید توجه ویژه ای نسبت به این شهر ساحلی صورت پذیرد. ‌

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد