×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در راستای بهسازی و توسعه شبکه توزیع برق دهستان سراوان رشت 17 كیلومتر كابل خودنگهدار با اعتباری قریب به 80 میلیارد ریال در این منطقه نصب شد.

به گزارش خزرنگار ؛ محمد تقی مهدیزاده در حاشیه افتتاح طرح تعویض 10 کیلومتر شبکه سیمی فرسوده با کابل خودنگهدار در منطقه سراوان شهرستان رشت ، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل به فعالان صنعت برق استان گیلان اظهار کرد: پدافند غیرعامل در تمام دستگاه ها ، مسئله ای حائز اهمیت است که زیرساخت های توسعه را استحکام می بخشد .

وی گفت: پدافند غیرعامل با مجموعه اقدامات غیرمسلحانه خود ، موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم  فعالیت های ضروری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات طبیعی و انسانی میشود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ادامه داد :جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی، کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق ،کاهش احتمال اضافه ولتاژهای ناشی از رعد و برق و كاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست از جمله مزایای اصلی استفاده از کابل هادی روکشدار (خودنگهدار) در شبکه‌های هوایی توزیع برق است.

مهدیزاده ، یکی از معضلات و چالش‌های اساسی استان را موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر خواند و افزود:امروز در  دهستان سراوان با اعتباری معادل 45 میلیارد ریال، تبدیل 10000 متر شبکه سیمی مسی فرسوده به کابل خود نگهدار انجام می شود.

وی گفت : علاوه بر پروژه فوق ،از ابتدای سال ۱۴۰1 نیز تا کنون بیش از 7 کیلومتر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 35 میلیارد ریال جایگزین شده است.

مهدیزاده با بیان اینکه شرایط جوی خاص گیلان و مواجه با بحران های طبیعی سهمگین نظیر بارش های سنگین برف، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی در این خطه ایجاب می کند که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف مورد نوسازی و مقاوم سازی قرار گیرد، تصریح کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار ، مناطق کمتر برخوردار و نیز دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت رسانی برخوردار شوند.

 رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تاکید کرد: همت و همراهی مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه های توزیع برق گیلان امری ضروری و مورد درخواست است.

گفتنی است این مراسم با حضور ابراهیم خشنود مدیر توزیع برق شهرستان رشت، سید محمود حسینی فر مدیر امور توزیع برق سنگر و جمعی از مسئولین محلی این بخش برگزار شد.

شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در حال خدمت رسانی به قریب به یک میلیون ششصد هزار مشترک در استان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد