×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

فرماندار رشت از اجرای فاز نخست پروژه‌های محرومیت‌زدایی حوزه آب شرب شهرستان رشت خبر داد و گفت: در این طرح، ۱۲۷ روستا از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار می‌شوند.

بهره‌مندی 127 روستای شهرستان رشت از آب آشامیدنی سالم

به گزارش خزرنگار ؛ حمیدرضا امام‌پناهی در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی حوزه آب شرب شهرستان رشت اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در حوزه تامین آب شرب سالم برای شهروندان باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای امروز و جلب رضایتمندی مردم، پاسخگوی نیاز جمعیت سال‌های آینده و گردشگران نیز باشد.

 

فرماندار رشت تصریح کرد: در راستای اجرای فاز نخست پروژه محرومیت‌زدایی حوزه آب شرب شهرستان رشت، 127 روستا شامل 24 هزار و 400 خانوار و جمعیتی بالغ بر 71 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهند شد.

 

امام‌پناهی با بیان اینکه تعداد 36 روستای مذکور فاقد آب بوده و مابقی روستاها نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه هستند گفت: 76 روستا نیز که در فاز نخست طرح محرومیت‌زدایی قرار نداشتند به وزارت نیرو معرفی می‌شوند و در فاز دوم این طرح قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش مجتمع آجی بوزایه، مجتمع پیربازار و مجتمع فشتم، افزود: با توجه به افزایش اعتبارات پیش‌بینی شده این طرح، انتظار می‌رود جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان با موفقیت انجام شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز 6 حلقه چاه، احداث 20 باب مخزن زمینی و هوایی و همچنین 17 ایستگاه پمپاژ در قالب طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی آب شرب رشت در دستور کار است.

 

فرماندار رشت از مجموعه آبفا شهرستان و بخشداری‌های تابعه خواست که با فوریت نسبت به شناسایی زمین‌های مازاد و ارسال کمبودهای احتمالی در این زمینه به فرمانداری اقدام کنند.

 

احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات آبرسانی موجود در رشت اظهار داشت: با اقدامات جهادی دولت سیزدهم شاهد احیای امید به توسعه و محرومیت‌زدایی هستیم و معتقدم جبران کم‌کاری‌های گذشته نیازمند همت بیشتر است.

 

مدیرعامل آبفا استان و رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات موجود ارائه دادند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد