×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ، ایجاد امنیت اقتصادی و نیز فراهم آوردن آرامش خاطر آحاد جامعه را دغدغه مسئولان خواند و تاکید کرد: به منظور رفع نگرانی مردم درخصوص تامین نقدینگی دستگاه های خودپرداز باید نسبت به ارائه خدمات مورد انتظار در این بخش همت کرد.

به گزارش خزرنگار ؛ جلسه فوق العاده کمیسیون هماهنگی بانک های استان به منظور پایش نقدینگی و بررسی روند تامین نقدینگی دستگاه های خودپرداز برگزار شد.

در این نشست سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به افزایش تقاضای مردم طی روزهای اخیر برای دریافت وجه نقد از طریق دستگاه های خودپرداز اشاره و اظهار کرد: به سبب تقاضای بی رویه در این بخش ، شاهد کمبود وجه نقد در بانکها و افزایش نقدینگی در خارج از شبکه بانکی هستیم.

وی با بیان اینکه چرخش پول در خارج از شبکه بانکی ریسک اقتصادی بالایی را در سطح کلان اقتصادی به دنبال دارد، تصریح کرد: رشد بی رویه نقدینگی باعث رشد سریع تقاضا برای کالا‌ها و خدمات شده و به سبب عدم موازنه ترازهای اقتصادی ، این امر در مدت زمان کوتاهی منجر به ایجاد تورم در اقتصاد می‌شود.

اسحاقی ایجاد امنیت اقتصادی و نیز فراهم آوردن آرامش خاطر عموم جامعه را دغدغه مسئولان خواند و گفت: به منظور رفع نگرانی مردم درخصوص تامین نقدینگی دستگاه های خودپرداز باید نسبت به ارائه خدمات مورد انتظار در این بخش همت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان بر لزوم تامین نقدینگی دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف استان از سوی بانک ها تاکید و بیان کرد: برای جلوگیری از کمبود وجه نقد در شعب بانک ها بیش از ۹۰درصد نقدینگی در دستگاه های خودپرداز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو با برداشت بی رویه پول از طریق انتقال وجه های متعدد و در نهایت برداشت تا سقف تعیین شده از چند کارت ، نسبت به تخلیه وجوه نقد دستگاه های خودپرداز اقدام می کنند که این امر علاوه بر اختلال در نظام پولی ، موجبات نگرانی مردم را فراهم می آورد.

اسحاقی بر لزوم همکاری اصناف و صاحبان حرف برای مدیریت نقدینگی در استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه شاهد فعالیت اقتصادی برخی از این مجموعه ها بصورت سنتی با دریافت وجه نقد در ازای کالا و خدماتشان هستیم که این مساله خود باعث تورم زایی در بازار ، اختلال در شبکه بانکی و نیز نگرانی مردم برای تامین وجه نقد است.

معاون استاندار گیلان بر توسعه بانکداری الکترونیکی جهت سهولت بخشی به جریان اقتصادی در ابعاد خرد و کلان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که افراد فرصت طلب با بزرگنمایی ضعف های موجود ، به برانگیختن احساسات مردم و القای نگرانی مبنی بر کمبود نقدینگی در استان اقدام کنند.

در این جلسه نماینده بانک مرکزی در گیلان و هریک از مدیران بانک های استان به بیان اقدامات و راهکارهای خود برای کاهش تنش پولی در بازار پرداختند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد