×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری این استان در ۲ بخش طبیعی و تاریخی احصا شده است که به نزدیک ۱۵۰ مورد می‌رسد.

به گزارش خزرنگار ؛ ولی جهانی در نشست با سرمایه‌گذاران گردشگری گیلان اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و معنوی شهرستان های استان شناسایی و در آرشیو میراث فرهنگی استان گیلان ثبت شده است و بسته‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن هم در دست تهیه است که امید می‌رود تا دهه فجر تدوین شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بیان کرد: در مجموع نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان داریم که نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال شامل ساخت هتل و اقامتگاه بوم‌گردی مربوط به شهرستان آستارا است که اشتغال خوبی هم خواهد داشت.

وی با اشاره افتتاح ۲ هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری در نقاط مختلف استان گیلان در ۹ ماهه ۱۴۰۱ به مناسبت‌های مختلف، اضافه کرد: ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای استان گیلان مصوب شده بود که تاکنون تخصیص نیافته است و از مسئولان ذی‌ربط از جمله نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این زمینه کمک کنند که بخشی از آن مربوط به زیرساخت تاسیسات گردشگری منطقه حیران است.

جهانی با اشاره به تلاش‌ها برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در استان گیلان تشریح کرد: در این راستا با همکاری معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری قرار شد راهکاری پیدا کنیم تا بروکراسی موجود را کاهش دهیم و همچنین در همین راستا قرار شد نشست‌های رفع موانع تولید ویژه گردشگری در استان گیلان نیز برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: در حال حاضر مجوز موافقت‌های اصولی از سوی این اداره‌کل حدود ۷۲ ساعت به درازا می‌انجامد که وقتی این مجوز صادر شود، برخی پروژه‌ها ۲ سال طول می‌کشد تا به سامان برسد ولی در چهار تا پنج دستگاه مشکل داریم.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد