×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه  از رسانه‌های گیلان خواست در تولید آثار خود در جشنواره ملی امام رضا(ع) پیوندهای بومی و محلی رالحاظ کنند و افزود: این رویداد در گیلان با هدف شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی امام رضا(ع) و معرفی سیره رضوی به آحاد جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خزرنگار ؛ رضا ثقتی در نشست خبری مشترک با دبیر جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در آینه رسانه‌های کشور به اهمیت این جشنواره در تعالی و ترویج فرهنگ رضوی اشاره و بیان کرد: برگزاری مطلوب این جشنواره متضمن ایجاد بستر مناسب رسانه‌ای و اطلاع رسانی است.

وی رسالت اصلی امام‌زادگان را زدودن غبار مظلومیت از چهره این بزرگان اعلام و عنوان کرد: وظیفه ما شناساندن و معرفی امامان و امام‌زادگان به نسل جوان جامعه است و رویداد جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی نیز با این اهداف برگزار می شود.

ثقتی تاکید کرد: یکی از اقدامات شایسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی امام رضا(ع) به جامعه جوان و مردم اقصی نقاط دنیاست، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با توجه به اهمیت و ضرورت نشر فرهنگ رضوی یکی از مبارک ترین و ارزشمندترین تولید ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌عنوان نگین انگشتری این وزارت خانه ایجاد شد که از زمان شروع فعالیت خود جشنواره های مختلفی در استان‌ها اجرا کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری هر جشنواره براساس تحقیق و پژوهش میدانی انجام شده و می شود و اگر امروز استان گیلان برای جشنواره رسانه ای این امام همام(ع) انتخاب شده‌است براساس ظرفیت بالای رسانه‌ای این خطه است چنانکه گیلان به لحاظ تعداد پایگاه‌های خبری در جایگاه سوم کشور و از نظر تعداد مطبوعات مکتوب استان هفتم و به جهت عناصر فعال پژوهشگر و تحلیلگر رسانه ای در سطح بالایی است. این استان بالغ بر ۱۰ روزنامه استانی و ۲ روزنامه سراسری دارد که معرف غنای رسانه ای این منطقه از کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: گیلان از استان‌های سرآمد در حوزه موقوفات با نام امام رضا(ع) است مقبره امام زادگان جلال الدین اشرف(ع) (برادر امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه) و فاطمه اخری(ع) (خواهر امام رضا (ع) در رشت) در این استان واقع شده‌است.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشتی به مناسبت گرامیداشت فاطمه اخری(ع) خبر داد و افزود:آن حضرت خورشید و آیینه‌ای از امام رضا (ع) در گیلان هستند.

ثقتی ادامه داد: در دهه فجر امسال سه جشنواره بزرگ هنرهای تجسمی با محوریت انقلاب، جشنواره موسیقی با موضوعیت انقلاب و جشنواره فیلم فجر با انتخاب سه نقطه در شهر رشت برای نمایش، اجرا خواهند داشت.

اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در آینه رسانه‌های کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد