×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: با توجه به گسترش رسانه در دنیای امروز نیازمند تقویت سواد رسانه در راستای تشخیص اطلاعات غلط از درست در بین اقشار جامعه هستیم تا تحلیل درستی از اتفاقات پیرامون خویش داشته باشند.

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوه مدیریت افکار عمومی در جنگ ترکیبی، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مدیریت افکار عمومی، ارائه اطلاعات پرتکرار و متعدد با روش‌های مختلف برای اثرگذاری بر نوع تحلیل و ذهنیت مخاطب است.

وی در ادامه به تشریح این روش پرداخت و گفت: در هر پدیده اجتماعی کسانی که مایل هستند مردم بر طبق خواسته‌هایشان قضاوت کنند اطلاعات مختلف را به‌گونه‌ای ارائه می‌دهند که کنشگر اجتماعی بر اساس خواسته آنان عمل کند؛ لذا دشمن با در اختیار داشتن رسانه‌های مختلف و متعدد سالیان متمادی بدین‌وسیله در تلاش است تا بر شکل تحلیل مخاطبان در داخل کشور اثر بگذارد.

روش‌های نادرست در درازمدت فاقد کارایی لازم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: از آنجایی که این روش‌های نادرست در کوتاه‌مدت اثرگذار است و در درازمدت فاقد کارایی لازم می‌باشد به‌مرور اعتماد عمومی نسبت به آن رسانه از دست خواهد رفت؛ لذا دشمن در چند سال اخیر منبع دقیق اطلاعاتی خود را دائماً تغییر می‌دهد و از رسانه‌های مختلف در هر برهه بهره می‌گیرد؛ چون هر بار اعتماد مردم نسبت به آن رسانه از بین می‌رود؛ زیرا با ارائه اطلاعات دروغ و پرتکرار از چندین منبع و تصویرسازی غلط از حقایق در نتیجه مردم به رسانه‌هایی روی می‌آورند که حقایق را ارائه دهند.

دوستار با اشاره به ماهیت رسانه‌های داخلی بیان کرد: این رسانه‌ها واقعیت‌ها را به شکل درست ارائه می‌دهند و اگر سرعت اطلاع‌رسانی نیز افزایش یابد بر جلب اعتماد مردم اثرگذار است تا به رسانه‌های دروغین روی نیاورند؛ لذا در جنگ ترکیبی سال گذشته شاهد بی‌اعتبارشدن رسانه‌هایشان با وجود تبلیغات فراوان در جهت‌ صدور فراخوان‌هایی بودیم تا مردم را به خیابان‌ها بکشانند اما با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند.

دشمن هیچ‌گاه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برنمی‌تابد

وی به عدم موفقیت دشمن در اغتشاشات سال گذشته اشاره و عنوان کرد: همواره دشمن به هر طریقی درصدد پیگیری منافع خویش است و هیچ‌گاه پیشرفت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برنمی‌تابد و از هر دستاویزی برای بمب اطلاعاتی بهره خواهد گرفت از طرفی رسانه‌های داخلی که حقیقت‌محور هستند و در ارائه اطلاعات صحیح به مردم ارتباط شفافی دارند می‌توانند با صحبت‌های گفتگومحور در رسانه‌های به نقد و بررسی مسائل بپردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: لازم است در راستای شناساندن چهره واقعی رسانه‌های دروغین دشمن و در بیان واقعیت‌ها و پیشرفت‌های نظام تلاش کنیم و با جهاد تبیین در هر جایگاهی به نوبه خویش در بیان واقعیت‌ها گام برداریم.

دوستار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش رسانه در دنیای امروز نیازمند تقویت سواد رسانه در راستای تشخیص اطلاعات غلط از درست در بین اقشار جامعه هستیم تا در زمان انتشار اخبار به‌راحتی آن را تشخیص دهند و تحلیل درستی از اتفاقات پیرامون خویش داشته باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد