پیشی گرفتن مهارت از تحصیلات در بازار کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان گفت: در شرایط موجود درصد بیکاری در بین افراد تحصیلکرده بیشتر از آنهایی است که تحصیل را رها و بامهارتآموزی مشغول به کار هستند. به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، رحیم عطایی پور با بیان اینکه در استان گیلان ۲۲ مرکز آموزش دولتی وجود دارد افزود: ظرفیتهای متنوعی با گرایش
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان گفت: در شرایط موجود درصد بیکاری در بین افراد تحصیلکرده بیشتر از آنهایی است که تحصیل را رها و بامهارتآموزی مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، رحیم عطایی پور با بیان اینکه در استان گیلان ۲۲ مرکز آموزش دولتی وجود دارد افزود: ظرفیتهای متنوعی با گرایش رشتههای مختلف، در استان مشغول به کار بوده که هدف آن ایجاد فضایی برای توانمند شدن و ارتقای مهارت جوانان استان است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان با بیان اینکه ارتقای کسب مهارت میتواند بهرهوری بنگاههای فعال را افزایش دهد گفت: ۸۵۰ آموزشگاه فنی و حرفهای آزاد در استان گیلان موجود است تا همراه با مراکز دولتی در ارتقای مهارت جوانان نقشآفرین باشند.
عطایی پور با بیان اینکه در شرایط اجتماعی امروز ایران، گرایش به سمت دانش و تحصیلات عالیه در بین خانوادهها بیشتر شده افزود: در شرایط موجود درصد بیکاری در بین افراد تحصیلکرده بیشتر از آنهایی است که تحصیل را رها و بامهارتآموزی مشغول به کار هستند.
وی با اذعان به فرصتهای متفاوت شغلی در کشور بیان کرد: همیشه علم باعث ترقی است اما علم بدون عمل مانند پرندهای است که یکی از بالهای خود را ازدستداده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان با اشاره به امکان آموزشهای مهارتآموزی در سنین مختلف افزود: یادگیری مهارتی سن و سال نمیشناسد و مادامالعمر چراکه با آموختن مهارت میتوان از آن استفاده کرد.
عطایی پور با اشاره به شعار هر ایرانی یک مهارتگفت: در بسیاری از ظرفیتهایی که در سطح استان دیده میشود اگر کسی برای فرهنگ کار ارزش قائل باشد فرصتهای زیادی برای کار و فعالیت وجود دارد.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشغال باید بهصورت خطوط اعتباری محقق باشد اظهار کرد: فنی و حرفهای در توانمندسازی مهارتی نقش دستگاهی دارد؛ ازاینرو در بخشهای مراکز ثابت، صنایع و صنوف، سیار، پادگانها و زندانها دورههای آموزش خود را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان با اشاره به تصویب قانون آموزش سربازان وظیفه در حین خدمت گفت: سربازان وظیفه، در حین خدمت از مهارت بهره گرفته تا کارایی و اثربخشی بهتری بهعنوان نیروی مهارتی در دستگاه محل خدمت داشته و پس از ترخیص از خدمت نیز از آن مهارت، بتواند فرصت مناسب شغلی برای خود ایجاد کنند.
عطایی پور با تأکید بر همافزایی و بین دستگاهی بودن مهارتآموزی بیان کرد: سازمان فنی حرفهای بهتنهایی قادر به تحقق مهارتآموزی نیست.
وی با اشاره به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی در آذر سال گذشته مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته و مراحل تدوین آئیننامه اجرایی آن را سپری میکند تصریح کرد: بر اساس قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی شورای عالی در سطح کشور نقش هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی ارائهدهنده آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای را بر عهده دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گیلان افزود: بر اساس این قانون سطوح مهارتی به هشت سطح کارگر ساده، کارگر ماهر، کمک کاردان حرفهای و کاردان حرفهای و کاردان ارشد حرفهای و کارشناس حرفهای و کارشناس ارشد حرفهای و دکترای حرفهای طبقهبندی میشود.
عطایی پور از آموزشهای رسمی فنی و حرفهای در مدارس و دانشگاهها و آموزشهای غیررسمی در مراکز مهارتآموزی خبر داد و گفت: حاصل فرهنگسازی در حوزه مهارتآموزی منجر به گرایش جامعه به کار حرفهای و مهارتی میشود.
منبع: فارس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0