×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

فرماندار رشت انجام ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا را ضروری اعلام کرد و گفت: زمان و مکان مراجعه مشمولین ثبت نام شده بصورت پیامکی به آن ها اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، علی فتح اللهی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت با اشاره به شیوع گونه جدید کووید 19، اظهار داشت: گونه دلتا سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و در شرایط کنونی، نیازمند همکاری بیشتر مردم و دستگاه های مربوطه هستیم.

وی شهرستان رشت را پیشانی استان خواند و با اشاره به آمار بالای مراجعات مردمی به مرکز استان ، افزود: خوشبختانه از نظر حجم واکسن موجود شرایط بسیار خوبی داریم و مقدمات لازم برای اضافه شدن 16 مرکز واکسیناسیون جدید فراهم شده است.

فتح اللهی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کادر درمان، خاطرنشان کرد: متاسفانه مراجعات خارج از نوبت به مراکز واکسیناسیون موجب ازدحام و نارضایتی شده است.

وی نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با کرونا را بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و یادآور شد: اعلام گروه سنی واجد شرایط واکسیناسیون به این معنا نیست که مشمولین می توانند بدون ثبت نام برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت انجام ثبت نام برای دریافت واکسن را ضروری اعلام کرد و گفت: زمان و مکان مراجعه مشمولین ثبت نام شده بصورت پیامکی به آن ها اعلام می شود.
وی از تلاش برای ایجاد بستر آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: از مرداد ماه عملیات واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.
فرماندار رشت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی مرکز استان، خواستار همکاری بیشتر اصناف در راستای عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا شد.

فتح اللهی با بیان اینکه تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت در وضعیت قرمز هستند، بیان داشت: اقتصاد و کسب و کار مردم نیز در کنار سلامت آن ها برای ما حائز اهمیت است و هرچند که حداکثر تلاش خود را برای جلب مشارکت داوطلبانه اصناف و مساعدت با این گروه به کار میگیریم، اما در صورت تخطی از پروتکل ها ناچار به برخورد قانونی هستیم.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای خدمات تالارها در روزهای باقی مانده تا محرم، گفت: برای پاسخگویی به تقاضای موجود و حمایت از کسب و کار تالاردارها، مقرر شد که این اماکن برای هر مراسم حداکثر به مدت دوساعت و با جمعیت محدود فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت همچنین از مشارکت پایین مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی ابراز نگرانی کرد و افزود: میانگین رعایت پروتکل ها در کشور به 48 درصد رسیدده است و متاسفانه این آمار در گیلان پایین تر است.

وی عادی انگاری را یک آفت بزرگ در شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: در تعطیلات پیش رو تمامی تفرجگاه های شهرستان تعطیل و مبادی ورودی سواحل نیز مسدود است.

فتح اللهی مشارکت ناجا و شهرداری برای برخورد با پلاک های غیربومی و نصب چادر در سطح شهرستان رشت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برای تمامی رنگبندی های کرونایی محدودیت هایی وجود دارد که باید به دقت بر اجرای آن ها نظارت کرد.

وی با بیان اینکه روزانه به بیش از 3 هزار و 500 نفر در شهرستان رشت واکسن کرونا تزریق می شود، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون بالای 100 هزار دوز واکسن تزریق شده است که پیش بینی می کنیم در هفته های آینده شاهد تسریع در روند واکسیناسیون باشیم.

گفتنی است؛ فرماندار رشت در پایان این جلسه به مدیران شهرستان هشدار داد که در صورت تاخیر در جلسات، ضمن جلوگیری از ورود آن ها نسبت به صدور اخطار کتبی نیز اقدام خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد