×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آستارا از تحت تعقیب قضایی قرارگرفتن اخلال‌گران عفت عمومی و عاملان رفتار خودسرانه با یک متهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، یاسر همدمی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: «برای اشخاصی که چند روز اخیر وارد یک فضای اداری شده و با برخورد خودسرانه با یک متهم ، اسباب ناراحتی مردم را فراهم کردند، همان روز پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از افرادی که از صحنه برخورد خودسرانه چند نفر با متهم فیلمبرداری کرده، دستگیر شده است و انتشاردهندگان فیلم در فضای مجازی و همه عاملان رفتار غیرقانونی با متهم، تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

همدمی متذکر شد: رسیدگی به هر گونه اتهام و جرم باید در محاکم قضایی و با طی مراحل اداری و حقوقی صورت گیرد و برخورد با هر گونه اتهام یا متهم، در صلاحیت افراد و شهروندان نیست.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا تصریح کرد: دستگاه قضا طبق قانون برای متهم یا متهمان، پرونده تشکیل داده و روند اداری و حقوقی رسیدگی به مصادیق مجرمانه را پیگیری می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.»

گفتنی است؛ چندی پیش نیز فیلمی از رفتار غیراخلاقی یکی از فرمانداران شرق گیلان با یک خانم مراجعه کننده رسانه ای شد که منجر به برکناری وی گردید.

اگرچه در گذشته به دلیل توسعه نیافتگی فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، این قبیل اخبار کمتر منتشر و حساسیت برانگیز می شدند، در سال های اخیر بارها وقایع اینچنینی موجبات خشم عمومی را فراهم کرده اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز اخیرا در گفتگویی با اشاره به فساد در ادارات گفته است: «حتی در نظام‌های لائیک نیز در محیط اداری نباید هیچ‌گونه فسادی رخ داد.

حجت‌الاسلام محمد صفری افزود: متأسفانه در برخی از ادارات خبرهایی را می‌شنویم که موجبات ناراحتی و نگرانی بزرگان دینی را فراهم می‌آورد و به همین دلیل برخورد با فسادهای اخلاقی و مالی مدیران پیوسته مورد تأکید ما است تا مدیریت در جامعه ما برای سایرین الگو باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: بر این اساس ما تأکیدات مکرری به مدیران امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی داشتیم مبنی بر اینکه در برخورد با این موارد نباید هیچ گونه تساهل و تسامحی وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر مدیری در حوزه اداری یا خارج از حوزه اداره خود به فساد اخلاقی می‌پردازد باید به شدت تنبیه شود تا درس عبرتی برای سایر مدیران باشد.»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد