×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

واکسیناسیون خبرنگاران گیلانی در حالی از امروز آغاز شده است که بر خلاف سایر گروه ها و حتی اصحاب رسانه در دیگر استان ها، آن ها تنها می توانند واکسن برکت دریافت کنند.


به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، گیلان با وجود قرار گرفتن در جمع پنج استانی که از بیشترین تعداد رسانه های مکتوب و مجازی برخوردار هستند، همواره در حوزه رسانه با نابسامانی های فراوانی مواجه بوده است.

با توجه به مطرح بودن خبرنگاری بعنوان یکی از مشاغل پرریسک در ایام همه گیری کووید 19، واکسیناسیون فعالان این حوزه نیز همانند بسیاری از گروه های دیگر همچون فرهنگیان، رانندگان تاکسی، کارکنان بانک ها و شاغلین در مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت و در آستانه روز خبرنگار به مرحله اجرا رسید.

اما نکته قابل تامل در این بین رویکرد دستگاه های مسئول در گیلان است چراکه در آستانه روز خبرنگار و در وضعیت خاص کنونی که انتظار تکریم پرچم داران عرصه اطلاع رسانی میرفت، بر خلاف سایر گروه های مشمول واکسیناسیون و حتی اصحاب رسانه در دیگر استان ها، دانشگاه علوم پزشکی گیلان حقی برای انتخاب نوع واکسن برای خبرنگاران استان قائل نشده است و آن ها به ناچار باید واکسن برکت دریافت کنند.

هر چند کیفیت مطلوب واکسن برکت بارها از سوی متخصصین کشورمان مورد تایید قرار گرفته ، مسئله مورد انتقاد در اینجا تبعیض در توزیع واکسن و رویه های مختلفی است که در رابطه با واکسیناسیون گروه های شغلی در پیش گرفته شده است. به عنوان مثال در استان همجوار گیلان یعنی مازندران، سه نوع واکسن آکاروزینکات، سینوفارم و برکت برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و در گیلان نیز بسیاری از افراد واکسینه شده تا کنون حق انتخاب نوع واکسن را داشته اند؛ از اینرو رویکرد در پیش گرفته شده در رابطه با خبرنگاران را میتوان عجیب قلمداد کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد