×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار گیلان راهبرد جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را راه مقابله با تحریف گفتمان و ارزش‌های والای انقلاب دانست و با تاکید بر لزوم برخورداری همه پروژه‌ها از پیوست فرهنگی، گفت: با رویکرد امیدآفرینی در جامعه، دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی بیان شود.

 

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر اسدالله عباسیدر نشست با مدیرکل و مدیران شهرستانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان مذهبی استان، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) را تبریک گفت و اظهار داشت: این مجموعه با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی، تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی تاسیس شد و مرجعیت فرهنگی آن ، با اهمیت است.

 

وی با اشاره به جهاد تبیین به‌عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب، نقش روحانیون و مبلغان مذهبی در اشاعه این فریضه مهم را یادآور شد و افزود: جهاد تبیین امری مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است و لازمست در جهت اجرای آن نسبت به مسائل روز و نیازهای فرهنگی هوشیار باشیم.

 

دکتر عباسی به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ جایگزینی برای منبر وجود ندارد، اشاره و تصریح کرد: ایشان با تاکید بر نقش موثر شیوه های قدیمی همچون منبر و مداحی ، در عین حال به استفاده از ابزارهای روزآمد و سخت افزارهای نوین همچون فضای مجازی هم اشاره داشته اند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز دشمن از شیوه ها و ابزارهای نوین تلاش می کند تا داشته های فرهنگی ایران اسلامی و وحدت حاکم در کشور را متلاشی کند؛ یادآور شد: دشمنان به خوبی جایگاه دو اصل مهم در اعتلای ایران یعنی رهبر معظم انقلاب و دیگری نهاد خانواده را دریافته اند و تلاش می کنند این دارایی های ارزشمند را تخریب کنند.

 

وی بهره گیری از داشته های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و ارائه بسته های فرهنگی از سوی فعالان این بخش و هم افزایی همه ارکان حوزه فرهنگ برای رفع چالش های این بخش را امری ضروری خواند و عنوان کرد: نباید با موازی کاری و اتلاف زمان و هزینه، بدون داشتن برنامه هدفمند، از مسیر اصلی دور شد.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید مسئله فرهنگ را مختص چند دستگاه کرد؛ تلاش برای توسعه فرهنگی را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: در این مسیر باید تقویت مرجعیت فرهنگی همه جانبه و متناسب با شرایط روز باشد.

 

دکتر عباسی یادآور شد: نشان دادن وحدت اهل تسنن و تشیع امری مهم در حفظ وحدت ملی و نیز سرکوب توطئه دشمنان است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

 

وی به گستردگی عرصه فرهنگی و لزوم پیوست فرهنگی برای همه پروژه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و … تاکید کرد و گفت: شرایط امروز کشور به گونه ایست که در موضوعات مختلف از جمله مصرف، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این امر به منزله استفاده مستمر اما بهینه است.

 

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: با شروع فصل زراعی در استان و نیز آغاز تابستان، مصرف انرژی و آب دو موضوع مهم است که می توان در جهت فرهنگ‌سازی و تهیه بسته های فرهنگی برای استفاده بهینه از این منابع، تلاش کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از فعالان ستاد مقابله با کرونای استان به ویژه کادر ایثارگر درمان ، به فعالیت های صورت گرفته در استان طی سال‌های شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در راس همه تلاش ها ، اهتمام دولت برای تامین واکسن با وجود تحریم های ظالمانه، قابل تقدیر است.

 

دکتر عباسی به نتایج سفر رییس جمهوری به گیلان و اعتبارات مصوب و تخصیصی حاصله اشاره کرد و افزود: با اعتبارات این بخش بسیاری از پروژه های زیرساختی ، عمرانی ، کشاورزی ،بهداشت و درمان و فرهنگی به انجام رسید که به زودی شاهد افتتاح شماری از این طرح های با اهمیت هستیم.

 

وی تکمیل آزادراه رشت قزوین ، کریدور ریلی شمال-جنوب ، احیای تالاب انزلی ، ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و نیز مدیریت پسماند را موضوعات مهمی دانست که در جریان سفر رییس جمهوری برای اجرا و تکمیل آنها، تاکنون یک هزار و یکصد میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

دکتر عباسی  آغاز عملیات آبرسانی به 711 روستای فاقد آب شرب سالم استان با کمک سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: رفع محرومیت از روستاها و توسعه پایدار روستایی، امری مهم است که در استان با جدیت دنبال می شود.

 

وی همچنین به موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها، مردمی کردن اقتصاد و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس جمهوری آبروی خود را برای اجرای این طرح به میان گذاشته، تصریح کرد: ایجاد عدالت بین افراد جامعه و استفاده همگان از منابع کشور، هدف از اجرای این طرح است که از قاچاق و احتکارکالا تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند.

 

دکتر عباسی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: در این طرح علاوه بر توجه به کیفیت نان ، از کم فروشی و قاچاق آرد به‌عنوان اصلی ترین نیاز خانوار جلوگیری خواهد شد.

 

وی حمایت از تولید داخلی و توجه به بالندگی صنایع تولیدی استان را مهم دانست و با اشاره به فعالیت شمار قابل توجهی از واحدهای راکد و نیمه راکد استان، بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و تاکیدات معظم‌له بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ، دهکده دانش بنیان در گیلان راه اندازی می شود.

 

وی یادآور شد: امروز استفاده اثربخش و بهینه از منابع، ضرورتی غیرقابل انکار است که این مسئله با استفاده از دانش نوین و علوم دانش بنیان محقق می گردد.

 

نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه ، بیان دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی و نیز مشارکت جویی آحاد جامعه در مباحث مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تاکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای آب در آسیاب دشمن بریزند و اقدامات خدمتگزاران به ملت را بی اثر جلوه دهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد