×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

۱۳ شهرستان گیلان بر اساس تازه‌ترین ارزیابی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ آبی به خود گرفتند.

ماسک زدن تمرین مشارکت اجتماعی برای سلامتی - ایرنا

به گزارش خزرنگار ، بر اساس ارزیابی جدید؛ شهرستان‌های سیاهکل و صومعه‌سرا از وضعیت زرد خارج شدند و به رنگ آبی درآمدند ضمن اینکه شهرستان رضوانشهر از آبی به زرد تغییر رنگ داده است.

به این ترتیب بر طبق این ارزیابی، شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی استان گیلان آبی هستند.

همچنین شهرستان‌های املش، رضوانشهر، شفت و ماسال در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت زرد قرار دارند، بر این اساس تعداد شهرستان‌ها با وضعیت آبی در نقشه کرونایی گیلان از ۱۲ به ۱۳شهرستان افزایش یافته و آمار شهرستان‌ها در نقشه کرونایی استان با رنگ بندی زرد نیز از پنج به چهار شهرستان کاهش یافته است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان ۱۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله تاکیدات برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد