×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از جمع‌آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان خبر داد و گفت: بهمن ماه امسال جشن خودکفایی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خزرنگار ؛ عباس اهرابی در همایش سالانه علمی، ترویجی و‌ تکریمی زکات استان گیلان که در سالن تالار مرکزی رشت برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: در استان گیلان زکات واجب نداریم اما با این حال کردم شریف گیلان در این امر مشارکت فراوانی دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان شمار خانوارهای تخت پوشش این نهاد در گیلان را ۱۲۷ هزار خانوار اعلام و تصریح کرد: همه تنها به ظواهر استان گیلان توجه می‌کنند در حالی که متاسفانه این استان دچار فقر است.

اهرابی با بیان اینکه ماهانه ۹۰ میلیارد تومان مستمری توسط کمیته امداد استان گیلان به خانوارهای تحت پوشش پرداخت میشود اذعان کرد: سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات در استان گیلان جمع‌آوری شد.

دبیر شورای زکات استان گیلان با تاکید بر اینکه امسال هم ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شده است اضافه کرد: زکات جمع‌آوری شده در استان گیلان در همان محل و در بخش معیشت، احداث مسکن، تامین جهیزیه و درمان بیماران هزینه می‌شود.

وی از تشکیل شورای زکات در تمام روستاهای استان خبر داد و با تاکید بر اینکه گیلان در این حوزه رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است اذعان کرد: با اینکه استان گیلان زکات واجب ندارد و در حوزه زکات مستحبی فعال است اما با این حال در خصوص جمع‌آوری زکات در کشور رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان یادآور شد: زکات مستحبی در گیلان در زمینه محصولاتی نظیر عسل، مرکبات، زیتون ، بادام زمینی و سایر محصولات جمع‌آوری می‌شود.

اهرابی در پایان از پرداخت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال توسط کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: درصددیم جشن خودکفایی را در بهمن ماه امسال برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان برگزار کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد