×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست فرمانداری رشت از ثبت یکهزار و ۶۴۶ ولادت در این شهرستان طی سه ماهه اول سال خبر داد و بر لزوم گفتمان سازی در حوزه جمعیت و جوانی تاکید کرد.

به گزارش خزرنگار ؛ کیا عاشوری در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان رشت اظهار کرد: توجه به مسئله جمعیت و کاهش جمعیت جوان کشور از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است که اگر به موقع به فرمایشات ایشان پیرامون بحران جمعیتی توجه می‌شد، اکنون در گفتمان و باورها تغییر محسوس را شاهد بودیم.کیا عاشوری» سرپرست فرمانداری رشت شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

وی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت توسط دولت سیزدهم افزود: وضعیت جوانی جمعیت مسئله عادی نیست و به مرز بحران رسیده که باید این بحران را با قوانین و برنامه راهبردی اداره و مدیریت کرده و گفتمان جوانی جمعیت باید ایجاد شود.

عاشوری بیان کرد: ماهیت بحران‌های امروز بسیار متفاوت و غیر نظامی بوده، بنابر گزارش‌ها شاخص رشد جمعیتی ما کمتر از یک صدم جمعیت بوده که سبب نگرانی است و در آینده با موج سالمندی مواجه خواهیم بود، در حالی که «جمعیت و نیروی انسانی» از مؤلفه‌های قدرت هر نظام علاوه بر عناصر اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی است.

وی سبک زندگی را یکی از عوامل کاهش جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: متأسفانه امروزه با توجه به گسترش سبک زندگی آپارتمان نشینی، تمایل به نگهداری از حیوانات گسترش یافته و این آسیب فرهنگی است که متأسفانه متولیانی فرهنگی به آن توجهی نکردند. با توجه به گفتمان دولت نسبت به مسئله جوانی جمعیت تسهیلات و شرایطی را ایجاد می‌کنند که از این سیاهچاله جمعیتی خارج شویم.

عاشوری افزود: در سه ماهه اول سال در سطح شهرستان رشت شاهد ثبت ولادت یک‌هزار و ۶۴۶ نفر به میانگین آمار ۱۸ نفر روزانه هستیم که به نسبت مشابه زمانی سال گذشته نه تنها شاهد رشد نیستیم بلکه شاخص‌های آماری در این حوزه منفی هم بوده و این زنگ خطری بزرگی برای چالش جمعیتی است. آمار جمعیتی مربوط به فوت هم در سه ماهه اول سال شاهد ثبت یک‌هزار و ۴۹۹ نفر فوتی در سطح شهرستان رشت هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر تحت پوشش قرار گرفتن همه مردم زیر چتر حمایتی بیمه بیان کرد: در سطح شهرستان رشت از جمعیت ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفری تعداد ۴۱۰ هزار و ۳۳۹ نفر تحت پوشش بیمه سلامت با درصد آماری ۴۳ درصدی قرار گرفته‌اند و مورد حمایت کامل این بیمه، به‌خصوص در حوزه فرزندآوری قرار دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد