×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان : ۱۶۰ بقعه متبرکه استان میزبان ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خزرنگار ؛ حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) ویژه‌ برنامه‌هایی از محل عواید موقوفات و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان در حال انجام است و تا ۲۶ آذرماه جاری همراه با دستجات عزاداری و راه‌اندازی کاروان عزای سوگواران فاطمی ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ۴۵ بقعه متبرکه شاخص استان اضافه کرد: قرائت خطبه فدکیه، حدیث شریف کسا و زیارتنامه حضرت زهرا (س) بخشی از برنامه‌های سوگواره یاس نبوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: در کنار مراسم عزاداری، ایستگاه صلواتی، نمایشگاه بصیرتی، توزیع بسته‌های موادغذایی با عنوان تبرکات فاطمی و اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق تدارک شده‌است که توسط مراکز افق بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری ۳۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۰ مبلغ بومی در اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد:مبلغان اعزامی از قم در راستای انتشار حداکثری خدمات وقف در حوزه آموزش و پرورش و دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور به مدارس اطراف بقاع متبرکه (متوسطه اول و دوم) اعزام می‌شوند.

وی برپایی همایش بانوان ولایی و تجلیل از دختران محجبه همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب، جهاد تبیین در راستای پیروزی های اخیر حماس و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت ویژگی سوگواره یاس نبوی در سال جاری است.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد