رسیدگی به 274 تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده ای

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات 100 پرونده شركت حمل و نقل در كميسيون ماده 12 و 174 پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 مورد رسيدگي قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، محمد رضا نازک کار اظهار داشت:
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به تخلفات 100 پرونده شركت حمل و نقل در كميسيون ماده 12 و 174 پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 مورد رسيدگي قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، محمد رضا نازک کار اظهار داشت: از 274پرونده رسيدگي شده 67 فقره پرونده شرکت متخلف مربوط به بخش حمل و نقل کالا بوده اند که به دليل تخلفاتي مانند عدم مهار بار مناسب، عدم درج صحیح مشخصات بارنامه، صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به موقع مدیران فنی، استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان، اخذ کمیسیون اضافی و …. بوده است.
این مقام مسئول در ادامه گفت: طی این مدت تعداد 33فقره پرونده مربوط به شركتهاي مسافربري بوده كه اهم تخلفات اين شركتها عدم پرداخت به موقع دیون دولتی، حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری ، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافرین، اخذ وجه اضافی از رانندگان ، جذب مسافر خارج از محیط پایانه بوده است كه در كميسيون ماده 12 اداره کل مورد رسيدگي قرار گرفته و منتهي به تذكر كتبي و جريمه نقدي شده است.
وي گفت: همچنين طی این مدت تعداد 174 فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و كالا نیز در کمیسیون ماده 11 اداره کل مورد بررسي قرار گرفت و منجر به قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال) گرديده كه عمده تخلف آنها ایجاد درگیری در محیط پایانه ، عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافرین، حمل بار با وسائی نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم برخورد مناسب با مسافرین ، حمل بار تجاری و …. بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با ذکر این موضوع که دو کمیسیون جداگانه 12و11 دراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شرکتها و رانندگان حمل و نقل برون شهری فعال می باشد ، افزود: مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای برون شهری بر عهده کمیسیون ماده 12به استناد ( آئین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی )و رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل عمومی برونشهری در کمیسیون ماده 11 مورد بررسی قرار می گیرد.
برچسب ها :تخلف ، حمل و نقل جاده ای ، خزرنگار ، کارت هوشمند
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0