×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: سال گذشته ۳۷ مورد اهدا عضو با رضایت خانواده‌های بیماران دچار مرگ مغزی در استان به ثبت رسید.

به گزارش خزرنگار ؛ دکتر سیامک ریماز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با اهدای عضو این تعداد از بیماران مرگ مغزی در استان گیلان طی سال گذشته، ۳۰ مورد پیوند کلیه و ۱۳ مورد پیوند کبد در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه ۱۱ مورد از ارگان‌های اهدایی کلیه و کبد برای پیوند به شیراز و ۱۰ مورد به تهران انتقال داده شد، اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۳۰۰ نفر در لیست انتظار پیوند کلیه در گیلان و ۲۵ نفر نیز در لیست پیوند کبد هستند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان با اشاره به یک مورد اهدای عضو در سال جاری در این استان عنوان کرد: نخستین اهدای عضو امسال در گیلان به نام مرحوم حسن مرادی ۵۵ ساله ثبت شده‌است.

وی با بیان اینکه این بیمار دچار مرگ مغزی اهل شهرستان ساوه در نوروز امسال به علت خونریزی دچار مرگ مغزی شده بود، اضافه کرد: کبد وی در مرکز آموزشی، درمانی رازی رشت به بیمار نیازمند پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ضمن قدردانی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای رضایت اهدای عضو عزیزشان خاطر نشان کرد: اهدای عضو و نجات افراد اقدامی خداپسندانه و نوعدوستانه بوده که همیشه ماندگار است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد