×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات از فعالیت بیش از ۱۴۰ هزار صیاد در کشور خبر داد و گفت: پهنه ارزشمند آبی خزر در معرض انواع تهدیدات زیست محیطی است.

به گزارش خزرنگار ؛ رضا عباس پور نادری با بیان اینکه صیادی در کشور مبتنی بر سیاست‌ها و رویکردهای ماهیگیری مسئولانه است ، افزود: توجه به بهره برداری پایدار و دراز مدت در بخش صیادی ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ و صیانت از حرفه صیادی ، حفظ منابع آبی و آبزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این میان هم افزایی و تعاملات مردم و مسئولان نیازمند بسط و گسترش است.

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات از ۷۵۰ هزار تن صید در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان صید از دریای خزر، دریای عمان و دیگر پهنه‌های آبی توسط ناوگان صیادی صورت گرفته است.

عباسپور نادری با بیان اینکه جنوب کشور قطب تولید و پرورش تن ماهیان است، گفت: ظرفیت وجود ماهیان مهاجر از اقیانوس هند به دریای عمان فرصت مناسبی برای توسعه صیادی فراهم کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب ایران در صیادی در پهنه آبی اقیانوس هند، افزود: ایران رتبه اول صید در صید گاه‌ای غرب اقیانوس هند را دارد.

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات با تاکید بر لزوم تقویت زیرساختی و امکانی پره های صیادی و ناوگان صیادی، بیان کرد: بسترهای لازم برای تقویت و توسعه ناوگان صیادی در کشور فراهم شود.

عباسپور نادری با اشاره به شروع فصل صیادی در خزر، اضافه کرد: بسترهای صیادی در خزر با رعایت اصول برداشت برای ناوگان صیادی فراهم شود.

وی با بیان اینکه خزر با انواع تهدیدات زیست محیطی مواجه است، افزود: ورود انواع پساب‌ها و آلاینده‌های شهری، خانگی و صنعتی به خزر این پهنه آبی ارزشمند را با چالش روبرو کرده است.

مدیرکل دفتر صید و صیادی شیلات با بیان اینکه خزر زیستگاه ارزشمند ذخایر آبزی است، گفت: حفظ و صیانت از پهنه آبی خزر در راستای حیات بخشی به حرفه صیادی مورد توجه قرار گیرد.

عباسپور نادری از فعالیت بیش از ۱۴۰ هزار صیاد در کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این تعداد اشتغال مستقیم در حوزه صیادی، تعداد بی شماری افراد به صورت وابسته و غیرمستقیم با زنجیره ارزش تولیدات شیلاتی مشغول هستند.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد