×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح تشدید کنترل معاینه فنی خودروها در گیلان خبر داد و گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش خزرنگار و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ جاور صفاری با اعلام اینکه معاینه فنی خودروها یکی از ابزارهای بسیار کارآمد برای کنترل سلامت و افزایش ضریب ایمنی است و نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد، اظهار کرد: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای تمامی وسایل نقلیه شخصی و عمومی ضروری است.

وی ادامه داد: چنانچه خودرویی دارای گواهی معتبر معاینه فنی باشد و در طول مدت اعتبار آن، وسیله نقلیه در اثر فرسودگی قطعات و یا حوادث ترافیکی دچار عیب و نقص فنی شود، مالک اتومبیل باید پس از رفع نقص برای اخذ مجدد به مراکز معاینه فنی مراجعه و اقدام کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به ماده ۴۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، گفت: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر، ممنوع است و دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلفند برای انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند.

سرهنگ صفاری بیان کرد: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله نخست فک پلاک، اعمال قانون و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آن در سطح معابر شهری جلوگیری خواهد شد.

وی از طرح تشدید نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده‌های برون شهری استان گیلان خبر داد و به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۳۱۸ دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در جاده‌های استان اعمال قانون شده‌اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد