×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تبیین تاثیر آرای انتخاباتی در ساختار نظام سیاسی کشور ،گفت: اصحاب رسانه باید عالمانه، واقع‌بینانه و دلسوزانه مطالبه‌گر باشند.

خزرنگار / آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان، اظهار کرد: افزایش سواد رسانه و توجه به اخلاق رسانه‌ای امروزه از ضرورت‌های رسانه تراز انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای معتقدند که بین اخلاق و رسانه و سیاست و اخلاق سنخیتی نیست، افزود: این در حالی است که بخش اخلاق رسانه‌ای از بحث‌های بسیار مهم است و باید به اصل انسانی و کرامت انسانی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، دو واژه اسلامیت و جمهوریت دارد، تاکید کرد: امروزه بهترین ساختاری که دارای محتوا و ساختار درستی است، جمهوری اسلامی است.

نهضت خدمت رسانی مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق می‌کند

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی، یک محتوای وحیانی، دینی و اسلامی وجود دارد، گفت: ساختار شکلی این نظام نیز همان حضور مردم است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، دشمن می‌خواهد به محتوا و شکل نظام صدمه وارد کند.

وی با بیان اینکه مکتب فقهی امامین انقلاب این است که باید به دنبال حضور حداکثری باشیم، افزود: باید بسترها را فراهم کرد و از جمله عوامل حضور حداکثری، نهضت خدمت رسانی است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات، ضریب امنیت داخلی و به ویژه بین‌المللی را افزایش می‌دهد، گفت: حضور گروه‌های مختلف در انتخابات نیز یکی از عوامل افزایش مشارکت است.

باید در مقابل کوتاهی‌ها از مردم عذرخواهی کرد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در کنار هم قرار گرفتن جمهوریت و اسلامیت را یکی خطوط رسانه‌ای در کشور خواند و تاکید کرد: این انقلاب در ۴۵ ساله گذشته، دستاوردهای بزرگی در حوزه علمی و نظامی داشته است و باید این دستاوردهای ارائه شود. ایران در رشته های مختلف رتبه‌های برتر جهانی دارد و از لحاظ دانش هسته‌ای هم بسیار جلو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته دشمن به دنبال سوء استفاده از پیشرفت هسته‌ای است و به بهانه احتمال دستیابی به بمب اتم، ایران را تحریم کرده است. باید به آنها بگوییم گه اگر خیلی هراس دارید، در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی که الان بمب هسته‌ای دارند بایستید و جلوی‌شان را بگیرید.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولین با مردم، صادقانه برخورد کنند، افزود: سیاست و صداقت خیلی مهم است؛ باید در مقابل کوتاهی‌ها از مردم عذرخواهی کرد.

نامزدهای انتخابات، با سیاه‌نمایی رقیبان خود را تخریب نکنند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید ایجاد امید بین مردم، اظهار کرد: با همه تحریم‌ها و مشکلات پای انقلاب ایستاده‌ایم. با وجود همه تحریم‌ها در مقابل دشمن ایستاده ایم.

وی با اشاره به اینکه وقتی می‌بینیم دشمن و رسانه‌هایش با سیاه‌نمایی وضع موجود، ایجاد ناامیدی می‌کنند، رسانه انقلابی باید دستاوردها را به رخ بکشد، تصریح کرد: قطار انقلاب در حال حرکت است ولی گاهی سرعتش کم و زیاد می‌شود. مسئولان نظام باید جهادی برخورد کنند و نهضت خدمت رسانی باید در طول سال صورت بگیرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید به دنبال تخریب دیگر کاندیداها باشند، افزود: اخلاق انتخاباتی در دوران تبلیغات بسیار حائز اهمیت است.

رسانه‌ها، نقش یک رأی در ساختار نظام سیاسی را تبیین کنند

عضو خبرگان رهبری گفت: رسانه باید نقش یک رأی را در ساختار نظام سیاسی تبیین کند.

وی با بیان اینکه ما مثل برخی کشورها نیستیم که حضور در انتخابات اجباری باشد، اضافه کرد: رأی یک حق اجتماعی و یک تکلیف است و نظام اسلامی حق و حقوقی برای شهروندان قائل است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه مردم نباید از حق رأی خود بگذرند بلکه باید مطالبه‌گر باشند، افزود: کسی که در انتخابات شرکت نکند چطور می‌تواند مطالبه‌گر باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی سفارش امام و همه شهدا است، تصریح کرد: حتی کسانی که اعتقادات دینی قوی ندارند ولی ایران خود را دوست دارند، برای رسیدن به یک ایران قوی، پای صندوق‌های رأی بروند.

۳۶ سفر و بیش از ۲۰۰ سخنرانی در گیلان

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیتش در دوره پنجم خبرگان رهبری، گفت: در طول این دوره، ۳۶سفر استانی و بیش از ۲۰۰ سخنرانی در گیلان داشتم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه متاسفانه مشاهده شده که برخی از مسئولین بیش از حد مجاز به صورت سرپرست مشغول فعالیت هستند، افزود: سرپرستی نباید یک سال یا حتی بیش از یکسال طول بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی از مسئولین تخصص لازم را ندارند و ما باید در کل استان‌ها، کمیته انتصابات تخصصی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات استان باید تسریع صورت می‌گیرد، افزود: مردم باید زودتر از اینها، حل معضل پسماند، مشکلات محیط زیستی و آلودگی رودخانه‌ها را می‌دیدند.

آیت‌الله رمضانی در ادامه اظهار کرد: اصحاب رسانه باید عالمانه، واقع‌بینانه و دلسوزانه به مطالبه‌گری علمی و تخصصی بپردازند. مطالبه‌گری باید با داده‌های قوی باشد، وقتی پیشنهاداتی ذکر می‌کنیم باید قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدتی پیش، در بحث مشکلات معلمان، نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم که البته مشکل آن قشر حل شد، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری، مجلس تشریفاتی نیست بلکه بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله رمضانی در بخش دیگر این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص وظایف مجلس خبرگان رهبری، گفت: تعیین رهبری و نظارت از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری است. اجلاسیه خبرگان سالانه دو بار است ولی جلسات کمیسیون‌های خبرگان در طول سال برگزار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در جلسات خبرگان به مسائل جامعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداخته می‌شود. ما جلسات چالشی با حضور وزرا و مسئولین اجرایی داریم که پیگیری می‌شود و نتیجه‌بخش است.

 وی با اشاره به اینکه در هر اجلاسیه‌ خبرگان، ۱۶ ناطق پیش از دستور داریم، حتی با بیانیه‌ها و قطع نامه‌ها نیز به مسائل می‌پردازیم، تاکید کرد: این اطمینان داده می‌شود که خبرگان رهبری به وقتش به مسئولین تذکر می‌دهند و تصمیمی که باید بگیرند را می‌گیرند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه خبرگان رهبری در انتخاب رهبری، بهترین تصمیم را گرفتند و مقام معظم رهبری را انتخاب کردند، گفت: خبرگان باید در طول سال با نخبگان و اقشار مختلف ارتباط داشته و مطالبات آنها را منتقل کنند.

حتما برای تایید نشدن افراد در انتخابات، دلایلی وجود دارد

در ادامه یکی از خبرنگاران به موضوع ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و آیت‌الله رمضانی در پاسخ گفت: در مورد تایید صلاحیت مجلس، در این دوره باز عمل شده و شرکت کننده‌‌های زیادی وجود دارند. در مجموع شورای نگهبان به تکلیف خود عمل کرده است. حتما برای تایید نشدن افراد، دلایلی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر کسانی مایل به این هستند که دلایل رد صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان اعلام شود، چنانچه منع قانونی ندارد، اعلام شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مشکلات اصحاب رسانه، مشکلات جامعه و اقشار مختلف مردم را در حد توان پیگیری می‌کنیم، افزود: با توجه به ظرفیت استان‌های شمالی، گیلان و مازندران می‌توانند قطب کشاورزی کشور باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف مهم روحانیت و نخبگان جامعه را، تبیین دستاوردها، اصل، جامعیت و عمق اسلام دانست و گفت: ما امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را جز سردمداران و رهبران جهاد تبیین در عصر حاضر می‌دانیم.

ایام فتنه ۸۸ در آلمان جلوی شیطنت‌ها را گرفتیم

وی در ادامه به محکومیت فتنه‌های مختلف از جمله فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: بنده در ایام فتنه، به دلیل شرایط کاری، در کشور آلمان حضور داشتم و از خیلی از مسائل و شیطنت‌هایی که در اروپا قرار بود انجام شود را گرفتیم و محکم ایستادیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به دفاع محکم خود از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه، تصریح کرد: به محض آنکه وارد ایران شدم، پنج شب در مسجد آفخرای رشت موضع‌گیری تندی علیه فتنه و سران فتنه داشتم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نسبت به چیزی که به آن علم نداریم، نباید صحبت کنیم، تاکید کرد: من شخصا از وقتی خود را شناختم و از روز اولی که در مساجد بودم، معتقد به ولایت مطلقه فقیه بودم، زمانی تقلیدا و الان اجتهادا.

وی اظهار کرد: ادله ولایت مطلقه فقیه را به لحاظ اجتهادی پذیرفته‌ام و ولی فقیه را از آن ابتدا به نحو متمرکز قبول داشتم. حتی بحث شورای رهبری را نپذیرفتم.

 

آیت الله رضا رمضانی گیلانی در اسفند سال ۱۳۴۲ شمسی در خانواده ای مذهبی در شهر رشت متولّد شد.

وی از سال ۱۳۵۹ در کنار دروس دبیرستان، تحصیلات مقدّماتی حوزه را آغاز کرد و تا مرداد سال ۱۳۶۳ ادبیات عرب و بخشی از دروس سطح را در حوزه علمیه رشت گذراند. سپس عازم مشهد شد و تا تیرماه سال ۱۳۶۶ به مدّت چهار سال نزد اساتید برجسته مشهد کسب علم کرد. پس از آن برای گذراندن سطوح عالی و اجتهاد به قم هجرت کرد و تا سال ۱۳۸۰ خارج فقه و اصول، فلسفه، کلام، عرفان، تفسیر و علوم قرآنی را نزد اساتید بزرگ حوزه آموخت. از سال ۱۳۶۹ در دانشگاه‌های گیلان، قم و کرج به تدریس کلام (اسلامی و جدید)، تفسیر، فلسفه، اخلاق، فقه، علم الحدیث، متون ادبی و تاریخ اسلام اشتغال داشت و در سال ۱۳۷۳ با دفاع از رساله «اسماء الهی در قرآن و عرفان» و کسب نمره عالی از دانشکده تربیت مدرّس دانشگاه قم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.

وی از سال ۱۳۸۰ به مدت ۴ سال نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کلان‌شهر کرج را عهده دار بود و در تیرماه ۱۳۸۵ ریاست مرکز اسلامی وین در اتریش را پذیرفت. در سال ۱۳۸۵ پس از تأیید درجه اجتهاد توسط فقهای شورای نگهبان با رای مردم گیلان به دوره چهارم مجلس خبرگان راه یافت و در دوره پنجم نیز بار دیگر منتخب مردم بود.

آیت الله رمضانی در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به عنوان امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان منصوب شد و تا شهریور ۱۳۹۷ به ترویج فرهنگ قرآن و ثقلین در اروپای مرکزی اشتغال داشت.

وی به مدت ۱۰ سال با مؤسسه کاتولیک دانشگاه سوربن فرانسه جلسات دیالوگ ادیان داشت و در سال ۱۳۹۲ موفّق به تأسیس حوزه علمیه هامبورگ شد.

وی در ۹ شهریور ۱۳۹۸ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان دبیر کل مجمع جهانی اهل‌ بیت (علیهم السلام) منصوب شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد