×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خزرنگار، تفاهم نامه احداث و تامین منابع مالی مرکز بزرگ آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی به امضا رسید.

این مرکز با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شرکت بازرگانی انرژی نوین وابسته به سازمان انرژی اتمی ساخته می‌شود.

این مرکز پیشرفته‌ترین مرکز فوق تخصصی سرطان است که شامل آخرین دستاورد‌های پزشکی هسته ای، رادیوتراپی و ژن درمانی است و همه مراحل غربالگری در مساحت 40 هزار متر مربع انجام می‌شود.

همچنین این مرکز شامل دو قسمت آموزشی-پژوهشی و درمانی-پژوهشی و مجهز به 350 تخت بستری است.

در این مرکز، متخصصان رشته‌های علوم پایه و فوق تخصص‌های بالینی به درمان سرطان می پردازند و دستیاران علوم پایه و بالینی نیز در این مرکز آموزش می‌بینند.

در این مرکز، علاوه بر وجود درمانگاه دندانپزشکی و اقدامات درمانی، دانشجویان دندانپزشکی نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

در کنار این مجتمع، 2 دانشکده داروسازی و پردیس بین الملل ایران برای جذب دانشجویان بین الملل نیز در مساحت 30 هزار متر مربع پیش بینی شده است.

همچنین دو مجتمع خوابگاهی به مساحت 20 هزار متر مربع نیز در این مجتمع وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه احداث و تامین منابع مالی مرکز بزرگ آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: این مرکز مراحل غربالگری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران سرطانی را انجام خواهد داد.

ناصری پور افزود: این مرکز در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع با 350 تخت بستری احداث می‌شود و متخصصان مختلف رشته‌های علوم پایه و فوق تخصص‌های علوم بالینی در آنجا به درمان بیماران سرطانی می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در کنار این مرکز یک پلی کلینیک فوق تخصصی در فضای 10 هزار مترمربع برای درمان‌های سرپایی پیش بینی شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پروژه ما، دو دانشکده داروسازی و دندانپزشکی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران را خواهیم ساخت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد