×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان گفت: ناپایداری‌ها تا عصر امروز با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی که از بامداد روز گذشته وارد گیلان شده، عصر امروز از استان خارج خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دمای هوا در برخی از مناطق استان افزود: ناپایداری‌ها تا عصر امروز با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی فعال خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار بود تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، در شبانه روز گذشته مناطق خرچگیل اسالم با 192 میلی‌متر، پونل با 185 میلی‌متر، رضوانشهر با 169 میلی‌متر و لیسار با 110 میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند.

دادرس با اشاره به اینکه دریا امروز نیز مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق تا عصر امروز مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

منبع: فارس

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد