×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون استاندار گیلان: برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با تخلفات ساخت‌وساز، باید استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتقاء فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دستور کار باشد.

خبرنگار: سید مهدی معصومیممنوعیت ساخت و ساز غیرمجاز در اهر/ راه‌اندازی یک دستگاه شتاب‌نگار -  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

عباس صابر در گفتگو با خزرنگار ،ساخت و ساز غیرمجاز را آسیبی جدی بر پیکره استان خواند و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش ، اظهار داشت: برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در سال 1399 نسبت به سال ماقبل، پیشرفت قابل توجهی داشت و این امر در نیمه اول سالجاری نیز روندی مثبت را طی کرده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب و نیز ابلاغیه وزیر کشور و تعیین ساز و کار و تهیه ابلاغیه‌های مشخص جهت برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین اجرای دقیق ماده 100 قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور شفاف است و هیچ ابهامی در این بخش وجود ندارد .

معاون عمرانی استاندار گیلان بر لزوم پیشگیری در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز بعنوان یک اصل تاکید کرد و گفت: در موضوع پیشگیری، از ظرفیت های مختلف مردمی استفاده و سامانه های ارتباطی برای اطلاع یابی از تخلفات احتمالی، فعال گردد.

وی با یادآوری اهمیت اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) به‌عنوان یکی از طرح‌های مبنایی و اصولی برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز و نیز قول مساعد رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای شایسته این طرح در استان گفت: هدف از طرح کاداستر، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات است و تأکید دارم که تا پایان امسال، اجرای آن به اتمام برسد.

صابر بروز رسانی طرح های هادی روستایی را عاملی برای پیشگیری از تخلف ذکر و اضافه کرد: معتقد به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها، البته با حفظ کاربری اراضی آنها هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد