×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست اداره محیط زیست انزلی با اشاره به پیدا شدن لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل این شهر، گفت: علت مرگ در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری خزرنگار، سید فرشید فلاح با اشاره به کشف لاشه یک فک خزری در ساحل شهر انزلی، اظهار کرد: دلیل مرگ این فک خزری نامعلوم بوده و علت آن با انجام تست‌های بایومتری توسط کارشناسان محیط زیست مشخص می‌شود.

فلاح به نبود علائم ضرب و جرح بر روی لاشه این فک اشاره کرد و افزود: گیر افتادن در تورهای صیادان، برخورد با قایق‌ها، کشتار عمدی، ورود گونه مهاجم شانه دار خزری و کاهش ذخایر کیلکا به عنوان منبع غذایی این حیوان، از مهمترین دلایل مؤثر در مرگ فک‌های خزری و کاهش نسل آنها است.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی با بیان اینکه فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است، ادامه داد: فک خزری تنها پستاندار دریای خزر است که به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

فلاح با تاکید بر ضرورت حفاظت بیشتر از فک‌های خزری، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده فک‌های خزری زنده و یا لاشه این حیوان هر چه سریع‌تر موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است؛ نخستین و تنها مرکز حفاظت از گونه در معرض خطر فک خزری در ایران و در سال ۲۰۱۰ در جزیره آشوراده، در نزدیکی سواحل بندر ترکمن با هدف نجات فک‌های آسیب دیده، آموزش ماهیگیران، ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی جامعه، تحقیقات و گسترش فعالیت‌های حفاظتی به سایر کشورهای حوزه خزر آغاز به کار کرده و تا ابتدای سال ۲۰۱۸ توانست ۸۳ قلاده فک را از مرگ نجات داده و پس از انجام درمان به طبیعت بازگرداند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد