×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

سرتیتر خبرها

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به مرکز آموزش درمانی رازی رشت اضافه شد که می‌تواند در درمان بیماران سرطانی و سایر بیماران مؤثر باشد.

به گزارش خزرنگار ؛ یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی انرژی بالا ELekta به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش رادیوتراپی و آنکولوژی مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت تحویل داده شد.

این سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی دولتی در استان گیلان بوده و پیش‌ازاین، ۲ شتاب‌دهنده Low Energy و High Energy در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت نصب و راه‌اندازی شده بود.

با راه‌اندازی این دستگاه مجهز و پیشرفته، صف انتظار بیماران مراجعه‌کننده در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت از یک ماه به یک هفته کاهش خواهد یافت و سرعت درمان را بسیار بالا خواهد برد.

دستگاه شتاب‌دهنده جدید تحویل‌شده در رازی، اولین شتاب‌دهنده از نوع خود در مراکز درمانی دولتی استان است که به امکانات پیشرفته و روز دنیا مجهز شده است.

این دستگاه با برخورداری از انواع باریکه‌های فوتون و الکترون در انرژی‌های مختلف و قابلیت شکل‌دهی دینامیک به میدان (Multi Leaf Collimator)، تابش باریکه با شدت مدوله‌شده و اجرای تکنیک‌های جدیدتر درمانی نظیر IMRT را میسر می‌سازد.

بهره‌گیری از سیستم طراحی درمان موناکو، امکان محاسبه دقیق‌تر میدان‌های پیچیده را در زمان کوتاه‌تر فراهم کرده و سیستم تصویربرداری هم‌زمان با درمان (Electronic Portal Imaging Device) مشاهده و بررسی دقیق‌تر موقعیت تحت درمان را امکان‌پذیرتر و درمجموع قابلیت هدف‌گیری دقیق‌تر تومورهای سرطانی و حفظ بیشتر بافت سالم را برای بیماران به ارمغان دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد